امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 481347 |
تاریخ انتشار : 17 شهریور 1401 - 12:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در پی اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی سومین فروش یکپارچه خودروها به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو سن فرسودگی را حدوداً ١۵ سال دانست و گفت: خودروهای سال ١٣٨۵ به قبل مشمول این طرح خواهند شد. به گزارش صلح خبر، به دنبال آنکه طبق بند ف تبصره ۷ قانون بودجه […]

در پی اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی سومین فروش یکپارچه خودروها به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو سن فرسودگی را حدوداً ١۵ سال دانست و گفت: خودروهای سال ١٣٨۵ به قبل مشمول این طرح خواهند شد.

به گزارش صلح خبر، به دنبال آنکه طبق بند ف تبصره ۷ قانون بودجه امسال که بایستی ۱۰ درصد از ظرفیت خودروهایی که مشمول قرعه‌کشی می‌شوند، برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین در سومین طرح فروش یکپارچه خودروها که از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شده؛ با توجه به اینکه در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، این اتفاق نیفتاده بود، این بار ٢٠ درصد از ظرفیت خودروهای مشمول قرعه‌کشی، به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرده است.

بر این اساس افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند، می‌توانند در این مرحله از فروش یکپارچه خودروها، ثبت‌نام کنند؛ چنانچه بر اساس کد ثبت‌نامی که از ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت استعلام خواهد شد، خودرو فرسوده وجود داشته باشد، به شرط اسقاط خودرو ظرف دو ماه آینده و ارائه گواهی اسقاط توسط مالک خودروی فرسوده، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود (البته به شرط برنده شدن).

به دنبال این موضوع برای بسیاری از مردم و متقاضیان این سوال ایجاد شد که معیار فرسودگی خودروها چیست؟ در حقیقت برای مردم این ابهام وجود داشت که  از چه سنی به بعد خودروها فرسوده اطلاق خواهند شد تا مشمول این طرح باشند؟  

سن فرسودگی حدوداً ١۵ سال؛ خودروهای سال ١٣٨۵ به قبل

در پاسخ به این سوالات محمود مشهدی شریف- رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو،  در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: معیار سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور است. در حقیقت هر خودروهایی که با تایید این ستاد فرسوده شناخته شود، مشمول این طرح خواهد بود.  

وی افزود: ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت نیز بر اساس فایل پالایشی که راهور ناجا در اختیار آن‌ها قرار داده است،  خودروهای فرسوده را مشخص می‌کنند؛ به‌عبارتی در این فایل دقیقاً خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده‌اند، مشخص شده است. بنابراین افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، بر اساس کد ثبت‌نامی، برای صحت‌سنجی از ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت استعلام صورت خواهد گرفت، ستاد هم بر اساس فایل راهور ناجا، خودرو را تایید می‌کند که تاکنون اسقاط نشده و فرسوده هم هست.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، تاکید کرد: دارندگان خودروهای تا سال ١٣٨۵ می‌توانند اقدام به ثبت‌نام در این طرح کنند.  حداقل بایستی ١۵ سال از سن فرسودگی خودروها (تولیدی‌های ١٣٨۵ به قبل) گذشته باشد (١۴٠١ مورد محاسبه نخواهد بود).

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید