امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 500208 |
تاریخ انتشار : 09 فروردین 1402 - 17:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به ولیعهد سعودی از او خواستند تا تمام زندانیان سیاسی کشورش را که بابت انتشار توییت بازداشت شده‌اند، آزاد کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت خبری هیل، درخواست این قانونگذاران آمریکایی پس از آن مطرح می‌شود که ریاض یک زن را که بابت انتشار پیام‌های توییتری […]

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به ولیعهد سعودی از او خواستند تا تمام زندانیان سیاسی کشورش را که بابت انتشار توییت بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت خبری هیل، درخواست این قانونگذاران آمریکایی پس از آن مطرح می‌شود که ریاض یک زن را که بابت انتشار پیام‌های توییتری انتقادی از سران عربستان در بازداشت بود، آزاد کرد.

این نامه، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به دلیل نقض حقوق شهروندان عربستان مورد انتقاد قرار داده و او را به تضعیف “آزادی سیاسی جهانی” متهم کرد. قانونگذاران آمریکایی، بازداشت‌ منتقدان را “پیگردهای وحشیانه” توصیف کردند.

آنها خطاب به بن سلمان گفتند: “وقتی شما در ابتدا به قدرت رسیدید، از عربستان بازتر با خویشتن‌داری بیشتر صحبت کردید. شما قول دادید که قوانین و سیاست‌های سختگیرانه را که جلوی پیشرفت این کشور را می‌گیرند، اصلاح کنید. ما امیدوار بودیم که شما جدی باشید.”

در این نامه آمده است: “در عوض، نه تنها از حقوق شهروندان خود برای تفکر آزاد و گفتار آزاد دور شده‌اید، بلکه آزادی‌های اساسی را که کشورهای دموکراتیک برای محافظت از شهروندان دارند، تضعیف کرده‌اید. این تدابیر عصبانی‌کننده، آزادی سیاسی جهانی را تضعیف می‌کند.”

آنها افزودند: “ما پیگردهای وحشیانه شما را محکوم می‌کنیم و از شما می‌خواهیم تا هر فردی که شما بازداشت کرده‌اید و به دلیل ارسال توییت در زندان به سر می‌برد، آزاد کنید.”

این نامه از سوی ۲۱ دموکرات و یک جمهوری‌خواه آمریکایی به امضا رسیده است و تقریبا یک هفته پس از آن ارسال شد که اخباری از آزادی یک شهروند آمریکایی – عربستانی به نام سعد ابراهیم الماضی که بیش از یک سال بابت ارسال توییت‌های انتقادی علیه بن سلمان در زندان به سر می‌برد، منتشر شد.

انتهای پیام  

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید