امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 473945 |
تاریخ انتشار : 08 تیر 1401 - 16:14 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حقوق بازنشستگان/ مذاکرات قطر/ سفر رئیسی به ترکمنستان و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی صلح خبر بود که جزییات آن در ادامه می آید. به گزارش صلح خبر، تاکید رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بر تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان در صدر اخبار […]

حقوق بازنشستگان/ مذاکرات قطر/ سفر رئیسی به ترکمنستان و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی صلح خبر بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش صلح خبر، تاکید رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بر تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.
علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تشکر از قالیباف به خاطر دستور رسیدگی به مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: بنده به عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از شما تقاضا دارم که دستور دهید دولت سریع تر نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کند. بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان در بلاتکلیفی به سر می برند.
توضیحات وزیر امور خارجه در خصوص روند تحولات گفتگوها برای رفع تحریم ها هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
حسین امیر عبداللهیان در جمع کارکنان و خانواده های اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان تاکید کرد: معتقدم اگر طرف آمریکایی نیت جدی داشته باشد و واقع بینانه برخورد کند، توافق در این مرحله و در این دور از مذاکرات در دسترس است. در موضوعات محتوایی توافق هم طبعا ایران کاملا منطقی و مستدل در مذاکرات حضور پیدا می‌کند، با دستورکار مشخص.
با توجه به برگزاری مذاکرات غیرمستقیم برجامی میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر،‌ پیتر استانو سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگری منتقل نشده است. آنچه در حال حاضر در قطر در حال رخ دادن است، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپاست.
همچنین ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره گفت که نقش دوحه در میزبانی از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا خلاصه می شود و کشور قطر طرفی در این مذاکرات نیست. ما آماده تداوم تلاش های دیپلماتیک خود برای رسیدن به راه حل هستیم.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم مذاکرات قطر را در راستای استمرار مذاکرات قبلی ایران دانست تا ایران مذاکراتی را مانند گذشته و در استمرار همان مذاکرات گذشته، به صورت مستقیم با اتحادیه اروپا در دوحه، در پیش بگیرد.
امروز همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر، عازم ترکمنستان شد.
رئیس جمهور پیش از ترک تهران به مقصد عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان گفت: در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریایی خزر درباره رژیم حقوقی دریایی خزر، استفاده صلح آمیز با مقصد ارتقای امنیت در دریایی خزر، همکاری میان کشورها در حوزه حمل و نقل، ترانزیت، تجارت، مدیریت منابع زنده در دریایی و حفظ محیط زیست و مانع شدن برای حضور بیگانگان در دریای خزر بحث می شود.
رئیسی در دیدار رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان، با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقای سطح همکاری با یکدیگر دارند، اظهار داشت: دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی برنامه ویژه‌ای برای توسعه روابط همسایگی دارد و روابط ایران و ترکمنستان در همین راستا بر پایه همکاری‌های گسترده و بر اساس اعتماد متقابل به سرعت در حال گسترش است.
وزیر امور خارجه روسیه هم از تاکید بر همکاری های نظامی کشورهای حاشیه دریای خزر در اجلاس خزر خبر داد.
سرگئی لاوروف با اشاره به محورهای مورد بحث در ششمین دور اجلاس خزر، مطرح کرد که کشورهای حاشیه دریای خزر توافق کرده‌اند فعالیت‌هایشان را جهت افزایش همکاری نظامی و انجام دادن اقداماتی در راستای اعتمادسازی سرعت ببخشند.
گزارش تاریخی صلح خبر مصادف با چهل و یکمین سالروز ترور محمد کچویی، اولین رییس زندان اوین در سال ۱۳۶۰ هم از اخبار پربازدید بامداد امروز بود.
در بخشی از این گزارش که با عنوان “جوانی که در ۳۱ سالگی پدرِ توابین شد” منتشر شده، آمده است: اعضای توبه کرده سازمان منافقین و گروهک تروریستی فرقان در زندان اوین، پدر توابین خواندند و او در ۳۱ سالگی جانش را فدای آیت‌الله محمد محمدی گیلانی، رییس‌ دادگاه‌های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و سید اسدالله لاجوردی، دادستان وقت انقلاب کرد.
* گزارش کامل صلح خبر از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) هشتم تیر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
*همچنین گزارش کامل صلح خبر از گفت وگوی های خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید اینجا بخوانید.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید