امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 366382 |
تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1399 - 14:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر درباره Extraction، اکشن جدید و جذاب نتفلیکس برترین‌ها: فیلم جدیدی با بازی کریس همسورت و ستاره مهاجر ایرانی به بازار آمده و با توجه به تریلر منتشر شده از آن می‌توان گفت فیلمی نیست که بتوان از آن گذشت. وقایع فیلم که پیشتر با نام داکا شناخته می‌شد، در […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

درباره Extraction، اکشن جدید و جذاب نتفلیکس

برترین‌ها: فیلم جدیدی با بازی کریس همسورت و ستاره مهاجر ایرانی به بازار آمده و با توجه به تریلر منتشر شده از آن می‌توان گفت فیلمی نیست که بتوان از آن گذشت. وقایع فیلم که پیشتر با نام داکا شناخته می‌شد، در دنیای زیرزمینی فروشندگان اسلحه و قاچاقچیان اتفاق می‌افتد. داستان فیلم نجات پسر بچه‌ی خلافکاری را روایت می‌کند که به‌واسطه جنگ قدرت بین گنگستر‌ها اتفاق می‌افتد.

در این فیلم تایلر و نیک (کریس همسورث و گلشیفته فراهانی) گروهی مزدور هستند و عملیات‌های خطرناک را در ازای پول انجام می‌دهند. از داستان که پیچیدگی خاصی ندارد اگر بگذریم به تصویربرداری خیره کننده با نما‌هایی زیبا باید اشاره کرد که با جلوه‌های ویژه‌ی میدانی و تعقیب و گریز‌های داخل شهر شلوغ داکا به جذابیت بصری فیلم کمک شایانی می‌کند.

حضور یک ستاره ایرانی در این فیلم و هم‌بازی شدن او با «ثور» سینمای مارول، توجه ایرانی‌ها را برای تماشای این فیلم جلب کرده‌است. فیلمی که تبلیغات فراوانی برای آن شده بود و امیدوار است که با داستان خوب و مهیج و هنرمندان حرفه‌ای امیدوار است بازخورد‌های خوبی از سمت منتقدان و تماشاچیان بدست آورد.

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

فیلمنامه فیلم Extraction با اقتباس از کتابی به نام Ciudad اثر برادران روسو ساخته شده است. نوشتن فیلمنامه بر عهده جو روسو نویسنده کتاب بوده است؛ بنابراین انتظار داریم که داستان تا حدود بسیار زیادی به داستان اصلی کتاب وفادار باشد. کتاب Ciudad در سایت آمازون نمره ۴ از ۵ را از خوانندگان دریافت کرده است؛ بنابراین می‌توان تا حدودی نتیجه گرفت که ساخت فیلمی با این موضوع هم با واکنش‌های نسبتا خوبی همراه خواهد شد.

حسین صفرپور در وب‌سایت سلام سینما درباره فیلم جدید نتفلیکس نوشت: «اگر بخواهیم فیلم استخراج که ترجمه بهترش عملیات نجات است را با سری فیلم‌های جان ویک مقایسه کنیم واقع گرایانه‌تر است کارگردان از نقش اول فیلمش انسانی نامیرا نمی‌سازد که فقط بکشد و صدمه دیدنش هم ذره‌ای توانش را نگیرد. برعکس اینجا قهرمان داستان با یک تیر به بازویش چنان ناتوان می‌شود که برای بستن زخمش هم کمک می‌گیرد. صحنه‌های اکشن و تیراندازی فیلم آنقدر واقعی به تصویر کشیده شده‌اند که خون پاشیده شده از شخصیت‌ها کاملا واقعی به نظر می‌رسند شما اصلا حس نمی‌کنید که از جلوه‌های ویژه تصویری و میدانی استفاده شده اگر می‌خواهید بعداز سری فیلم‌های جان ویک یک فیلم اکشن پر اتفاق تقریبا در همان سطح و کمی واقعی‌تر ببینید حتما به تماشای فیلم عملیات نجات بنشینید.»

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

این پروژه هرچند بودچه‌ی چندانی برای تبلیغات نداشت و با سینما‌هایی بدون تماشاچی روبه‌روست، ولی انتظار می‌رود بتواند با فروش آنلاین بخشی از هزینه‌هایش را جبران کند.

هرچند این فیلم نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند و در روتن تومیتوز امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ و در سایت متاکریتیک امتیاز ۵۶ از ۱۰۰ را دریافت کرده‌است، با این حال منتقدان روی یک نکته هم‌نظر هستند که در این روز‌های کرونا و قرنطینه این تریلر با اکشن خوبی که دارد می‌تواند برای علاقمندان سینما مفرح باشد. بیشتر نظر منفی منتقدان نیز به خشونت بیش از حد فیلم بوده است.

اکشن مهیج، سریع و فراموش شدنی

آریامووی نیز در نقد این فیلم اینطور نوشت: فیلمنامه و لحن کلی فیلم باعث شکست Extraction می‌شوند، اما دو عنصر عالی در فیلم وجود دارند که ارزش تماشای آن را بالا می‌برند. اولین آن‌ها کارگردان سم هارگریو (Sam Hargrave) است که Extraction را از تبدیل شدن به فیلمی مزخرف نجات داده است. واقعا باعث تعجب است که این اولین تجربه کارگردانی اوست. او که یک طراح بدلکاری حرفه‌ای است و روی فیلم‌هایی مثل «Avengers: Endgame» و «Atomic Bl۰nde» کار کرده، خیلی خوب می‌داند چطور یک سکانس اکشن عالی بسازد.

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

هارگریو با آوردن مهارت خودش به عنوان طراح بدلکاری به صندلی کارگردانی، نما‌های خیلی عالی و مبارزات خیلی زیبایی را به تصویر کشیده است. سکانس عالی فیلم که از دقیقه ۳۵ شروع می‌شود، یک تک‌برداشت که از یک تعقیب و گریز ماشینی تا دعوایی در یک ساختمان ادامه دارد. هارگریو دوربین را به شکلی خارق‌العاده در کل این سکانس حرکت داده و حتی همراه با همسورث از یک ساختمان به ساختمان دیگری می‌پرد، به جای اینکه اجازه دهد یک پهپاد این کار را برایش انجام دهد. مهارت او در اکشن حسی از ظرافت به مخاطب القا می‌کند که در جایی به جز فرنچایز John Wick (جان ویک) ندیده بودیم. امیدواریم در پروژه بعدی هارگریو شاهد داستان خیلی بهتری از این باشیم.

دیگر عنصر مهم فیلم رندیپ هودا (Randeep Hooda) ستاره هندی است که نقش ساجو بادیگارد پسر ارباب موادمخدر را بازی می‌کند. او واقعا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و در بیشتر سکانس‌ها حتی از همسورث بهتر ظاهر می‌شود. باورپذیری خاصی در نقش‌آفرینی سرسختانه هودا وجود دارد که بقیه هنرمندان فیلم اصلا به او نزدیک هم نمی‌شوند، مخصوصا در بخش پایانی فیلم جایی که او در اوج هنرنمایی خودش قرار دارد.

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

Extraction با وجود چندین لحظه مهیج، یک اثر بی زرق‌وبرق و فراموش شدنی است. اما بیشتر فیلم‌های جنگی امروزی همینطور هستند. هر چند سال یکبار فیلمی مثل Black Hawk Down (سقوط شاهین سیاه) سطح این ژانر را بالاتر می‌برد. اما Extraction هم مثل دیگر آثار سطحی ژانر اکشن است که برخی صحنه‌های اکشن آن جذابیت بیشتری دارند. اما این اصلا مهم نیست، مگر نه؟ وقتی کریس همسورث در فیلمی بازی می‌کند و در آن همه چیز منفجر و نابود می‌شوند، همه آن را تماشا خواهیم کرد.

یکی از بزرگترین فیلم‌های نتفلیکس

امیر پریمی، در نقد این فیلم نوشت: تکذیب کردن نقش مستقیم برادران روسو در تولید این فیلم کار خطایی است. این امر به ویژه در طراحی اکشن درون فیلم صادق است، مخصوصاً این که تیم بدلکاری آن‌ها در جهان مارول مستقیم وارد این پروژه شده است. در فیلم EXTRACTION، آن‌ها همه نوآوری‌هایی را که با Marvel در آن پیشگام بوده‌اند به یک اکشن جمع و جور معاصر، و کثیف شهری آورده‌اند، آن هم با هماهنگ‌کننده بدلکاری آن آثار یعنی سم هارگراو در رأس فیلم. نتیجه این اقدام یک اکشن تند و سریع شده است که دیدن آن همه را چند ساعتی از درگیری ذهنی این روز‌ها یعنی COVID-۱۹ دور می‌کند. قهرمان فیلم استخراج یعنی تایلر ریک با بازی کریس همسورث از نظر ظاهری نوعی نسخه رامبو (سیلوستر استالونه) یا کماندو (آرنولد شوارتزنگر) است که از انواع تسلیحات و ماشین آلات برای نابودی دشمنش و رسیدن به هدف نهایی خود استفاده می‌کند. همچنین طراحی اکشن‌ها به لطف سم هارگراو و دوربین عالی نیوتون توماس سیگل، کمال گرا و عالی است.

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

صحنه‌های اکشن چشمگیر و طولانی مدت مثل تعقیب و گریز در منطقه زاغه نشین و خیابان‌های داکا، واقعا عالی به تصویر کشیده شده است. درجه R فیلم نیز باعث شده سازندگان از هیچ گونه خشونت خونریزی صرف نظر نکنند، و انواع برخورد‌های شنیع با کودکان و قتل عام‌های سنگین را در طول فیلم شاهد هستیم.

با این حال، مواردی در استخراج وجود دارد که آن را از تبدیل شدن به یک اکشن عالی و ماندگار بی نقص باز می‌دارد. بارزترین ایراد فیلم، طرح بسیار ساده آن است. در واقع فیلمنامه چیزی جز دو سه خط بیشتر به نظر نمی‌رسد. البته گفته شده فیلمنامه بر اساس یک رمان گرافیکی به نام Ciudad نوشته شده است، اما همه این‌ها بهانه‌ای است برای پیوست بیشتر صحنه‌های اکشن به فیلم. اما فیلمنامه نویس سعی کرده کمی خود را پیرامون شخصیت تایلر راک ملودراماتیک نشان دهد، ولی اشکال اشک آور این است که فرصت کافی به همسورث برای این کار داده نشده است. هرچند مخاطبان امروزی به اندازه کافی پیشرفته هستند که آسیب شخصیت تایلر در گذشته را درک کنند که در طول فیلم نیازی به گسترش آن نباشد، اما پایان دادن سازندگان به این نیمچه نکته در فیلمنامه اصلاً چیز جالبی نیست.

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

فیلمی مانند Extraction در Netflix هم خوب پیش می‌رود و هم خوب دیده می‌شود. تولید و نمایش یک چنین اکشن بزرگ و بلاکباستر گونه‌ای آن هم با ستاره ویژه‌ای، چون کریس همسورث، تنها یک سال پس از نمایش انتقامجویان پایان بازی، تنها از کمپانی، چون نتفلیکس بر می‌آید. در زمانی که عدم وجود فیلم در سینماها، التماس هر کسی را برای تماشای چیز جدید و هیجان انگیز به وجود آورده است، استخراج دقیقاً برای موفقیت تنظیم شده است. احتمالاً مردم به سمت آن جذب می‌شوند و احتمالاً این فیلم یکی از پر مراجعه‌ترین فیلم‌های اورجینال نتفلیکس تاکنون خواهد بود. اما همان‌طور که گفتم، چنین داستان ساده‌ای در استخراج سال‌ها است که در فیلم و سریال‌ها وجود داشته، بنابراین این فیلم در بخش داستانی هیچ چیز جدیدی را برای بیننده به ارمغان نمی‌آورد.

از قانع کننده بودن یک فیلم و شخصیت هایش، تا به سرانجام رسیدن درست آن‌ها کیلومتر‌ها فاصله است؛ و استخراج تنها راه کوتاه قانع کننده بودن را انتخاب کرده است. در مورد شخصیت تایلر ریک که یک مزدور است می‌شد، ما شاهد یک مرد با خصوصیات یک ضدقهرمان پیچیده باشیم، که البته این اتفاق در فیلم رُخ نداده است. در واقع تایلر یک شخصیت نازک است که در یک داستان حتی نازک‌تر هم قرار گرفته، و این یک چیز را ثابت می‌کند، و آن عدم توانایی جو روسو در فیلمنامه نویسی است، هر چند او کارگردان خوبی است.

درباره Extraction، فیلم جدید گلشیفته فراهانی

اگرچه استخراج با تمام ایرادات خود، چیز کاملی نیست. اما با وجود برخی لحظات مهیج و اکشن‌های ناب درست اجرا شده در کنار برخی بازی‌های خوب، می‌توان این فیلم را قابل قبول دانست؛ و من تعجب نخواهم کرد اگر این یکی از بزرگترین فیلم‌های نتفلیکس از زمان شروع به کار آن شود. استخراج یک اکشن کله خراب سفت و سخت است که دیدن شبیه به آن همیشه اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین هرچند ممکن است ناقص باشد، اما این فیلم هنوز هم دیدنی است. اگر فیلم‌های جنگی، تفنگ بازی‌های جان ویکی و کریس همسورث را دوست دارید، مطمئناً این فیلم را نیز دوست خواهید داشت!

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید