امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 245163 |
تاریخ انتشار : 21 دی 1397 - 10:00 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

دختری که هفت‌روزگی‌اش را هم به خاطر می‌آورد به گزارش مجله مدیا صلح خبر ربکای ۲۷ ساله اهل استرالیاست و حافظه او مشابه دیگران نیست. او به نوعی سندرم نادر به نام «قدرت فراطبیعی حافظه در به یادآوری خاطرات» یا همان «هایپرسیمیژا» که به اختصار HSAM نامیده می‌شود، دچار است. افراد مبتلا به این سندرم، می‌توانند […]

دختری که هفت‌روزگی‌اش را هم به خاطر می‌آورد

به گزارش مجله مدیا صلح خبر ربکای ۲۷ ساله اهل استرالیاست و حافظه او مشابه دیگران نیست. او به نوعی سندرم نادر به نام «قدرت فراطبیعی حافظه در به یادآوری خاطرات» یا همان «هایپرسیمیژا» که به اختصار HSAM نامیده می‌شود، دچار است. افراد مبتلا به این سندرم، می‌توانند هر خاطره‌ای را به یاد بیاورند. آنها می‌توانند به راحتی، هرکاری را که در گذشته انجام داده‌اند، هر لباسی که پوشیده‌اند یا هر مکانی را که در آن حضور داشته‌اند بلافاصله به یاد بیاورند؛ همچنین می‌توانند اخبار یا وقایع را با جزئیات و تصویر، به درستی مانند نوار ویدئویی بازگو کنند.

دختری که هفت‌روزگی‌اش را هم به خاطر می‌آورد

او به یاد می آورد که در هفت روزگی میان پتوی کتانی صورتی پیچیده شده بود و همچنین از آن زمان نوازش های مادرش به وضوح در ذهنش باقی مانده است. پس از اینکه ربکا گزارشی درباره مبتلایان به این سندروم را در تلویزیون مشاهد کرد به جزییاتی درباره وضعیت خود پی برد. سرانجام در سال ۲۰۱۳ با انجام یک آزمایش سندروم او تشخیص داده شد. این سندروم تا سال ۲۰۰۰ ناشناخته باقی مانده بود و تاکنون تنها ۶۰ بیمار مبتلا به آن در دنیا شناسایی شده اند. طبق تحقیقات، لوب پیشانی که مسئول حافظه و ادارک است در این بیماران بزرگ تر از حد طبیعی بوده و برای همین افرادی که درگیر هایپرسیمیژا هستند قابلیت به یادآوری خاطرات هرچند خیلی دور در مغزشان نهفته است.

 

مترجم، تدوینگر و گوینده: آرام توکلی

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید