امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 477636 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 - 18:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سفیر کشورمان در کویت با اشاره به اینکه مطرح کردن مساله دخالت ایران در کشورهای منطقه از سوی مسئولان آمریکایی دیگر کهنه شده است تاکید کرد: چیزی که امنیت منطقه را برهم می زند دخالت کشورهای بیگانه و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه ما است. به گزارش صلح خبر، محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران […]

سفیر کشورمان در کویت با اشاره به اینکه مطرح کردن مساله دخالت ایران در کشورهای منطقه از سوی مسئولان آمریکایی دیگر کهنه شده است تاکید کرد: چیزی که امنیت منطقه را برهم می زند دخالت کشورهای بیگانه و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه ما است.
به گزارش صلح خبر، محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت وگو با روزنامه الرای گفت: طی یک سال عمر دولت جدید ایران علاوه بر دو دیدار حسین امیرعبداللهیان و شیخ احمد الناصر، وزیران خارجه ایران و کویت تماس های تلفنی متعددی میان این دو وزیر برای رایزنی انجام شد و این امر بر اهمیت روابط ایران و کویت تاکید دارد.

وی تاکید کرد: ایران تبادل نظر و مشورت با دوستان منطقه‌ای در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان را ضروری می داند البته روابط دوجانبه نیز بسیار مهم است. امیرعبداللهیان در تماس تلفنی اخیر خود علاوه بر دعوت از شیخ احمد الناصر برای سفر به تهران از گسترش روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرده و بر لزوم تقویت و گسترش بیشتر روابط تاکید کرد. وی همچنین همتای کویتی خود را از آخرین تحولات پرونده هسته ای و مذاکرات مرتبط با آن مطلع کرد.

محمد ایرانی در ادامه درخصوص اظهارات اخیر مسئولان آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که ما و ملت ها و تمام مقامات منطقه ای دیگر از این اظهارات و اتهامات تکراری خسته شده ایم و گمان می کنم که مسئولان آمریکایی و دیپلمات های جدید این کشور که به منطقه می آیند بر اساس دستوراتی که برای آن ها صادر شده است موضوع دخالت ایران در کشورهای منطقه را مطرح می کنند و اهداف آنها بر هیچ کسی پوشیده نیست.

سفیر کشورمان در کویت افزود: این اظهارات جدید نیست و خوشبختانه مسئولان و مردم منطقه این مساله را به خوبی درک می کنند، هدف از این اظهارات ایجاد تفرقه و اختلاف و همچنین ایجاد نگرانی نسبت به ایران است. مسئولان آمریکایی گمان می کنند که القای خطر ایران و بزرگ نمایی آن و ایجاد اختلافات فوایدی برای آن ها به دنبال خواهد داشت، به نظر من این مساله دیگر کهنه شده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به طور رسمی و غیررسمی اعلام کرده است که نه تنها در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت نمی کند بلکه سیاست تنش زدایی و همکاری مشترک و گسترش روابط با کشورهای همجوار را در پیش گرفته است، این امر جزو اولویت های سیاست خارجی ما است و بدون شک آرامش و امنیت پایدار در منطقه به نفع تمام کشورهای منطقه از جمله ایران است.

ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که امنیت منطقه را برهم می زند دخالت کشورهای بیگانه و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه ما است و این مساله ای است که صلح و ثبات را تهدید می کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید