امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 365397 |
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1399 - 16:28 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد، گروه اخوان‌المسلمین از گروه تروریستی داعش خطرناک‌تر است و باید با آن مقابله کرد. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد، میان کشورهای عضو این سازمان هیچ‌گونه اختلاف مذهبی وجود […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد، گروه اخوان‌المسلمین از گروه تروریستی داعش خطرناک‌تر است و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد، میان کشورهای عضو این سازمان هیچ‌گونه اختلاف مذهبی وجود ندارد و شیعه و سنی صدها سال است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و آنچه تغییر کرده، سیاست است.

وی با بیان این‌که اخوان‌المسلمین، خطرناک‌تر از گروه تروریستی داعش است، تصریح کرد: باید به منظور ممانعت از نفوذ آنها در جوامع مختلف با تمامی روش‌های ممکن به مقابله با آنها پرداخت. گروه اخوان المسلمین مکانیسمی مبتنی بر آغاز از پایین به بالا را اجرا می‌کند و در مناصب مختلف بر کادری جوان تکیه دارد.

العثیمین خواستار مقابله با اخوان‌المسلمین با روش‌های مختلف و استراتژی دراز مدت شد.

وی همچنین تصریح کرد، موضع سازمان همکاری اسلامی در قبال تروریسم، ثابت و واضح است و تروریسم امری مردود است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد، چه از لحاظ فکری، چه مالی، چه پشتیبانی. در قاموس سازمان همکاری اسلامی توجیهی برای هیچ‌گونه اقدام تروریستی و افراطی وجود ندارد. ما ضد تروریسم و افراط گری هستیم و اسلام پاک، یک دین میانه‌رو مبتنی بر صلح خبر و مهربانی است و این اصل از اصول سازمان همکاری اسلامی است نه صرفا عقیده و رأی آن.

العثیمین عنوان کرد: ما در سازمان همکاری اسلامی هرگونه اقدام تروریستی در جهان اسلام یا در هر نقطه دیگری از جهان را محکوم می‌کنیم و هنگامی که هرگونه عملیات تروریستی علیه هر شخصی بدون توجه به دین، رنگ و نژاد او انجام شود، ما به آن واکنش نشان می‌دهیم.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۶۵ میلیون مسلمان در اروپا و روسیه زندگی می‌کنند اما هیچ‌گونه رأیی ندارند و برای دفاع از اسلام در جبهه واحدی نیستند، گفت: مهمترین مشکلی که مسلمانان در آن کشورها با آن روبه‌رو هستند این است که آنها در محیط خود ادغام نشده‌اند و در یک محله زندگی می‌کنند و لباس کشورهایی که در آن متولد شده‌اند را به تن می‌کنند و همان آداب و رسوم و سنت‌هایی را اجرا می‌کنند که در کشورهایشان انجام می‌دادند با این‌که با ماهیت کشوری که در آن زندگی می‌کنند، تفاوت دارد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: از جمله تلاش‌های این سازمان در مبارزه با تروریسم این است که به جوامع مسلمان در کشورهای غیرمسلمان یادآوری کند که باید به قوانین کشورهایی که در آن زندگی می‌کنند، احترام بگذارند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید