امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 477154 |
تاریخ انتشار : 07 مرداد 1401 - 0:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد قم با اشاره به کمک به توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان که تخصص گرایی همراه با مهارت محوری بیان کرد: این آموزش ها بستری مناسب برای افزایش فرصت‌های شغلی پایدار در قم است. محمدرضا فاضلی امروز پنجم مردادماه  به‌مناسبت هفته مهارت آموزی و کارآفرینی، گفت: […]

صلح خبر/قم سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد قم با اشاره به کمک به توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان که تخصص گرایی همراه با مهارت محوری بیان کرد: این آموزش ها بستری مناسب برای افزایش فرصت‌های شغلی پایدار در قم است.

محمدرضا فاضلی امروز پنجم مردادماه  به‌مناسبت هفته مهارت آموزی و کارآفرینی، گفت: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای به عنوان نخستین و تنها دانشگاه دولتی مهارت محور می‌تواند در رفع دغدغه افزایش اشتغال و مهارت افزایی در استان قم بسیار موثر واقع شود چرا که در این دانشگاه تنها مدرک‌گرایی مطرح نیست و دانشجویان به صورت عملی و در میدان، مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تخصصی مورد نظر خود را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به این که فضای در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم برای پاسخ به استقبال قابل توجه علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه بسیار محدود است، افزود: کمک به تقویت هرچه بیشتر دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای قم در ابعاد مختلف از سوی مسئولان استان منجر به افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی و دانشجویان این دانشگاه می‌شود و این موضوع در عمل به افزایش فرصت‌های شغلی در قم می‌انجامد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای به دنبال این است که با آموزش مهارت‌های تخصصی به دانشجویان، دغدغه اشتغال آنان را برطرف کند و در همین راستا بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه تاکنون وارد بازار کار شدند و بسیاری از دانشجویان دیگر نیز به دلیل داشتن مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر خود، نگرانی از این بابت ندارند.

فاضلی گفت: ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم با بخش صنعت استان مناسب است و از همین رو بسیاری از دانشجویان که برای کارورزی به واحدهای صنعتی می‌روند، در همان‌جا مشغول کار می‌شوند و می‌توانند نیاز واحدهای صنعتی در به‌کارگیری نیروهای متخصص و فنی را تا حد قابل قبولی برطرف کنند.

وی بیان داشت: با این وجود تاکنون نگاه خوبی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم نشده‌است و این مرکز علمی که می‌تواند در رفع دغدغه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان موثر باشد، در بخش‌هایی از جمله کمبود اعتبارات با مشکل مواجه‌ شده‌است، اکنون ما این دغدغه‌ را داریم که چگونه در محیط محدود آمورشی در اختیارمان پاسخ‌گوی تعداد قابل توجه دانشجویان پسر و دختر علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه با وجود کمبود فضا و سایر امکانات مورد نیاز باشیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را به سمت رشته‌های فنی و مهارت محور هدایت کند، وقتی قرار است هنرستان‌ها تقویت شود در گام بعد لازم است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای گسترش یابد تا بتواند پاسخگوی این تعداد جوان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه مهارت محور باشد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد استان قم گفت:‌ اکنون به دلیل نداشتن امکانات لازم،‌ برخی از رشته‌های خود را حذف کردیم‌ و دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان در این رشته‌ها تحصیل کردند و در ادامه به دنبال تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بودند، دیگر این امکان را ندارند که در قم ادامه تحصیل دهند؛ برای نمونه به دلیل نداشتن سالن ورزشی، رشته تربیت بدنی از رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم حذف شده‌است.

وی افزود: البته دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم این آمادگی را دارد که در صورت حمایت همه جانبه و داشتن اعتبارات لازم، فضای آموزشی و به دنبال آن رشته‌های تحصیلی خود را گسترش دهد و پذیرای هزاران دانشجوی علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه دولتی مهارت محور باشد و بیش‌ازپیش با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به رشد و توسعه اقتصادی استان کمک کند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم با دو زیر مجموعه آموزشکده پسران و دختران در ۳۳ رشته فنی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعال است،‌ این دانشگاه دارای هفت عضو هیات علمی است و هم‌اکنون سه‌هزار و ۱۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کنند، همچنین این دانشگاه از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۷۵ تا کنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل داشته‌است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید