امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 268693 |
تاریخ انتشار : 11 فروردین 1398 - 22:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی اعلام کرد که حتمالاً تلفات حیات وحش اخیر پارک ملی بر اثر سرما بوده و تاکنون علائمی دال بر وقوع بیماری دیده نشده است. به گزارش صلح خبر، مجید خرازیان مقدم، مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی اعلام کرد که حتمالاً تلفات حیات وحش اخیر پارک ملی بر اثر سرما بوده و تاکنون علائمی دال بر وقوع بیماری دیده نشده است.

به گزارش صلح خبر، مجید خرازیان مقدم، مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی در خصوص تلفات حیات وحش در پارک ملی گلستان گفت: روزهای جمعه و شنبه نهم و دهم فروردین تعداد زیادی تلفات (که عمدتاً در منطقه میرزابایلو و اطراف آن منطقه بوده)، از گونه قوچ و میش در سنین مختلف دیده شده است. به همین خاطر بلافاصله بعد از هماهنگی که با ستاد به عمل آمد، از طریق اداره کل دامپزشکی استان‌های گلستان و خراسان شمالی، کارشناسانی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و مأمورین ما در پارک ملی گلستان برای بررسی بیشتر در روز گذشته در منطقه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است تلفاتی که در دو روز گذشته دیده شده بیشتر مربوط به روزهای گذشته و شاید دو هفته گذشته است. فیلمی که برای من فرستاده شده نشان می‌دهد برخی از لاشه‌های این حیوانات، متلاشی شده و مشخص است چند روزی از آن گذشته و دامپزشکی هر دو استان نمونه‌هایی را از چند لاشه‌ای که تازه‌تر بوده گرفتند.

خرازیان اظهار داشت بررسی‌های اولیه حاکی از این است که این تلفات به خاطر سرما و کولاک و برفی که در یکی دو هفته گذشته در استان و پارک ملی گلستان اتفاق افتاده صورت گرفته باشد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی دقیق‌تر در روزهای آینده تصریح کرد: تاکنون علائمی دال بر وقوع بیماری دیده نشده و هر گونه اظهار نظر قطعی؛ مستلزم بررسی‌های بیشتر کارشناسان خود سازمان و کارشناسان دامپزشکی استان است.

وی افزود: به محض اینکه گزارش کتبی داشته باشیم حتماً از طریق پرتال رسمی سازمان به اطلاع عموم می‌رسانیم. اما آنچه که تا الان مشخص است خوشبختانه هیچ علائمی بیماری دیده نشده و احتمال اینکه این تلفات بر اثر سرما و کولاک و برف باشد بیشتراست. ما برای بررسی بیشتر، کارشناسان دامپزشک را امروز روانه استان کردیم تا بررسی‌های بیشتر را انجام بدهند و تاکید کردیم که لاشه‌هایی را که می‌بینند، بر اساس دستورالعمل‌ها، دفن بهداشتی کنند تا از عواقب سو احتمالی جلوگیری شود. همچنین در پارک ملی گلستان بیش از ۱۰ گروه ۵ نفره متشکل از محیط بانان و کارشناسان استانی در پارک ملی گلستان حضور دارند تا نظارت‌های دقیق‌تری صورت بگیرد و اطلاعات تکمیلی دقیق‌تری بدست آید و حتماً این اخبار از طریق پرتال رسمی سازمان به عموم اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید