امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 106629 |
تاریخ انتشار : 25 دی 1391 - 13:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت اقلام مورد استفاده اتوبوس‌ها امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۴ درصد افزایش یافته است گفت: حمل و نقل عمومی نیازمند حمایت‌های بیشتر و جدی‌تر مسئولان است. به گزارش پارسی وی، مسعود رنجبریان […]

پارسی وی : مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت اقلام مورد استفاده اتوبوس‌ها امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۴ درصد افزایش یافته است گفت: حمل و نقل عمومی نیازمند حمایت‌های بیشتر و جدی‌تر مسئولان است.

به گزارش پارسی وی، مسعود رنجبریان با بیان این مطلب افزود: تعداد ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر ۶ هزار و ۷۳۷ دستگاه اتوبوس است که یک هزار و 235  دستگاه از این اتوبوس‌ها بالای ۸ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه تعداد خطوط اتوبوسرانی تهران ۲۵۱خط عمومی، خصوصی و شبانه است گفت: با توجه به افزایش قیمت اقلام مصرفی و مورد نیاز اتوبوس‌ها، قطعاً در امکان تعمیرات به موقع اتوبوس‌ها و فعال بودن آن‌ها با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که امید است برای جلوگیری از هرگونه مشکل ضمن پرداخت به موقع و کامل یارانه‌های بلیت، حمایت‌های لازم جهت افزایش تعداد ناوگان، نوسازی ناوگان و تعمیرات از سوی دولت صورت گیرد.

رنجبریان گفت: کل خطوط اتوبوسرانی تهران به طول ۲ هزار و ۹۰۸ کیلومتر و با چهار هزار و  ۱۳۱ ایستگاه سهم قابل توجهی در سفرهای شهری دارد چنانچه سالانه حدود ۱. ۳میلیارد جا به جایی مسافر توسط اتوبوسرانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه براساس طرح جامع و پس از هدفمند سازی یارانه‌ها تهران به ۱۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد گفت: در حال حاضر کمتر از ۷ هزار دستگاه اتوبوس در تهران موجود است و در واقع باید بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود.

رنجبریان تاکید کرد: شایان ذکر است از ناوگان موجود اتوبوسرانی شهر تهران نیز تعداد یک هزار و ۲۳۵ دستگاه نیز دارای عمری بالای ۸ سال بوده که می‌بایست از چرخه خدمت رسانی خارج شوند بر این اساس می‌توان گفت که میزان واقعی کمبود ناوگان اتوبوسرانی بیش از ۷ هزار دستگاه اتوبوس است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید