امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 488691 |
تاریخ انتشار : 29 آبان 1401 - 9:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزارت دفاع ترکیه بامداد روز یکشنبه اعلام کرد که حملات هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه و شمال عراق انجام داده است. به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حملات پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و شبه‌نظامیان کرد سوری ی پ گ را که ترکیه […]

وزارت دفاع ترکیه بامداد روز یکشنبه اعلام کرد که حملات هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه و شمال عراق انجام داده است.

به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حملات پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و شبه‌نظامیان کرد سوری ی پ گ را که ترکیه می‌گوید شاخه‌ای از پ‌ک‌ک هستند، هدف قرار داد.

نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) به رهبری کردها اواخر روز شنبه اعلام کردند که هواپیماهای ترکیه دو روستای پر از آوارگان داخلی را در شمال سوریه بمباران کردند. ترکیه تاکنون سه حمله به شمال سوریه علیه شبه نظامیان انجام داده است.

فرهاد شامی، رئیس مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها (SDF) اواخر شب شنبه در توییتر اعلام کرد که هواپیماهای ترکیه در حال حمله به شهر کوبانی در شمال سوریه هستند که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه گفته بود که گمان می رود دستور حمله تروریستی در مرکز استانبول از شهر مرزی کوبانی سوریه صادر شده است.

وزارت دفاع ترکیه می‌گوید عملیات هوایی علیه شاخه نظامی پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان در سوریه و شمال عراق مطابق با حق دفاع از خود انجام شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که ترکیه می تواند عملیات دیگری را علیه کردهای سوریه انجام دهد.

ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از تکمیل یک عملیات فرامرزی علیه شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در عراق، پس از بمب‌گذاری مرگبار آخر هفته گذشته در استانبول، قصد دارد اهدافی را در شمال سوریه تعقیب کند.

دولت ترکیه شبه‌نظامیان کرد را مسئول انفجار در خیابان استقلال استانبول در ۱۳ نوامبر می‌داند که منجر به کشته شدن شش نفر و مجروح شدن بیش از ۸۰ نفر شد. هیچ گروهی مسئولیت انفجار در خیابان شلوغ عابر پیاده را بر عهده نگرفته است و گروه‌های کرد نیز دست داشتن در این انفجار را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید