امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 473790 |
تاریخ انتشار : 07 تیر 1401 - 13:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

طبق تبصره ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت همزمان عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام (رییس هیات رییسه این فدراسیون) در هیات رییسه فدراسیون کشتی، غیرقانونی است. به گزارش صلح خبر، اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته […]

طبق تبصره ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت همزمان عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام (رییس هیات رییسه این فدراسیون) در هیات رییسه فدراسیون کشتی، غیرقانونی است.

به گزارش صلح خبر، اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر ماه سال ۹۸ به تصویب رسید و در آذر ماه همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ ماه طول کشید تا نهایتا در شنبه ۱۲ تیر از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد و در نهایت ۱۹ تیرماه بود که از سوی معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و اواخر مردادماه بود که از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.

بر اساس ماده ۱۸ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، هیات رییسه بالاترین رکن اجرایی فدراسیون و از ترکیب اعضای مشخص تشکیل شده است. بر اساس بند ۱ این ماده، رییس فدراسیون همزمان به عنوان ریاست هیئت رییسه به شمار می‌رود؛ بنابراین مطابق بند ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان رییس هیات رییسه این فدراسیون محسوب می‌شود.

در تبصره ۱ این ماده نیز آمده است: اعضای هیئت رییسه به صورت همزمان نمی‌توانند در سایر فدراسیون‌ها «مسئولیتی» داشته باشند.

حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه فدراسیون کشتی!

بنابراین از زمان ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران که به اواخر مردادماه سال گذشته بازمی‌گردد، حضور همزمان هیات رییسه یک فدراسیون سایر فدراسیون‌ها، غیرقانونی و بر خلاف اساسنامه است که طبق تبصره ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، حضور نصیرزاده به عنوان رییس هیات رییسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در هیات رییسه فدراسیون کشتی غیرقانونی است.

نکته قابل تامل اینکه پیش از این طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت همزمان عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی غیرقانونی بود که در نهایت منجر به برکناری وی از ریاست سازمان لیگ فدراسیون کشتی شد اما پس از آن مجددا از سوی علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی به عنوان عضو هیات رییسه این فدراسیون منصوب شده و فعالیت وی در حال حاضر نیز در این سمت ممنوع و غیرقانونی است!

بیشتر بخوانید:

فعالیت غیرقانونی سرپرست اسکیت و رییس لیگ کشتی!

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید