امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 482344 |
تاریخ انتشار : 29 شهریور 1401 - 13:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش ۴۸ درصدی در پرونده های دارای قابلیت مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان طی ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در حاشیه ششمین  نشست شورای […]

صلح خبر/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش ۴۸ درصدی در پرونده های دارای قابلیت مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان طی ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در حاشیه ششمین  نشست شورای مدیران قضایی استان در سال ۱۴۰۱، به مختومه شدن ۲۸ هزار و ۷۴۰ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان طی بازه زمانی یاد شده نیز اشاره و از تلاش های عوامل و دست اندرکاران این مجموعه در راستای اصلاح ذات البین و برقراری زمینه های رفع اختلافات و ایجاد مصالحه بین طرفین قدردانی کرد.
وی از شوراهای حل اختلاف شوقان با ۷۵ درصد سازش و همچنین رازوجرگلان و جاجرم با بیش از ۶۷ درصد سازش در پرونده های دارای قابلیت مصالحه، به عنوان بهترین های استان طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری  یاد کرد.
حجت الاسلام براتی زاده سهم شعب روستایی را در ایجاد مصالحه بین طرفین بسیار مهم، قابل توجه و حائز اهمیت توصیف کرد و از اعضاء و کارکنان شعب شهری خواست جهت تقویت روند مصالحه در پرونده ها بیشتر  تلاش کنند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه به کاهش موارد ارجاع پرونده های کیفری جهت حصول سازش به شعب شوراهای حل اختلاف در بعضی از حوزه های قضایی طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته  اشاره و از مدیران قضایی ذیربط خواست این سازوکار را اصلاح  نموده و بهبود بخشند.
تلاش و اهتمام جدی در راستای کاهش میزان موجودی پرونده های قضایی طی 6 ماهه دوم سال جاری، ضرورت رعایت نظم و انضباط اداری، نظافت و پاکیزگی محیط کار و تقویت سازوکارهای نظارتی با انجام و استمرار روند بازدیدهای میدانی از دیگر نکات و بایسته ها و توصیه های مؤکد رئیس کل دادگستری استان خطاب به مدیران قضایی بود.
مقام عالی قضایی استان همچنین از مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان خواست برنامه های فرهنگی را جدی تر بگیرند و در جلسات مناسبتی در این خصوص  فعالانه مشارکت کنند.
 انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید