امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477530 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 - 1:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فدراسیون کاراته از لیست رشته‌های المپیکی حاضر در مجمع کمیته ملی المپیک خارج شد و این مهم می‌تواند در برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته تاثیرگذار باشد. به گزارش صلح خبر، کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات جدی تر از قبل با چالش مواجه شد و یک فدراسیون المپیکی دیگر خود را هم از دست داد. […]

فدراسیون کاراته از لیست رشته‌های المپیکی حاضر در مجمع کمیته ملی المپیک خارج شد و این مهم می‌تواند در برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته تاثیرگذار باشد.

به گزارش صلح خبر، کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات جدی تر از قبل با چالش مواجه شد و یک فدراسیون المپیکی دیگر خود را هم از دست داد. طبق استعلام گرفته شده و نامه کمیته بین المللی المپیک (IOC) به کمیته ملی المپیک ایران، کاراته از آنجا که دیگر در بازی های المپیک حضور ندارد باید از لیست رشته های المپیکی حذف شود از این رو ۲۹ فدراسیون المپیکی به ۲۸ فدراسیون کاهش یافت.

همچنین سیدحسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته هم امکان کاندیداتوری برای عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را ندارد.

نکته مهم‌تر اما این است که با این اتفاق برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک هم احتمالا با چالش جدی مواجه شده است. به نظر می‌رسد که با خارج شدن کاراته از لیست رشته های المپیکی، وجاهت قانونی مجمع کمیته ملی المپیک هم از دست خواهد رفت.

در حال حاضر با حذف کاراته، ۲۸ فدراسیون، المپیکی هستند که از این تعداد فدراسیون های فوتبال، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، وزنه برداری و ژیمناستیک به دلیل نداشتن رییس، امکان حضور در مجمع را ندارند. دوره ریاست فدراسیون بدمینتون هم به پایان رسیده است و خبری از برگزاری انتخابات این فدراسیون هم نیست.  

طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک، رای فدراسیون‌های المپیکی و شش نماینده ورزشکاران باید بر روی اعضای غیرالمپیکی غالب باشد و نصف به علاوه یک آرای مجمع را تشکیل دهد.  

اگر وزارت ورزش برای بدمینتون هم سرپرست بگذارد، تعداد فدراسیون های المپیکی حاضر در مجمع به همراه شش قهرمان، ۲۸ رای می‌شود و حتی اگر هم تا آن زمان پوریا هم‌چنان در سمت خود بماند، تعداد اعضای المپیکی ۲۹ رای می‌شود که با تعداد اعضای غیر المپیکی برابر خواهد بود.  

در مجمع، ۲۹ رای غیرالمپیکی وجود دارد، بنابراین در این صورت بر خلاف اساسنامه است و مجمع وجاهت قانونی خود را از دست می دهد. در این شرایط تنها در صورتی می‌توانند مجمع را برگزار کنند که از اعضای غیر المپیکی در مجمع شرکت نکنند تا رای المپیکی بیشتر باشد.

لیست اعضای غیر المپیکی به شرح زیر است: 

وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک، ۲ نایب رییس کمیته ملی المپیک، رییس کمیته پارالمپیک، ۲ نماینده داوران و مربیان، ۲ نماینده باشگاه ها، ۵ خبره ورزشی، نماینده نیروهای مسلح، نماینده آکادمی ملی المپیک، روسای فدراسیون های پزشکی ورزشی، دانش آموزی، دانشجویی، کارگری و همگانی، روسای فدراسیون های ووشو، کاراته، شطرنج، اسکواش، کبدی، بولینگ، زورخانه ای و چوگان.

لیست اعضای المپیکی به شرح زیر است: 

روسای فدراسیون های اسکی، والیبال، بسکتبال، بوکس، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان، سوارکاری، کشتی، جودو، انجمن های ورزشی، کوهنوردی، اسکیت، هندبال، قایقرانی، شنا شیرجه واترپلو، تنیس، تنیس روی میز، گلف، هاکی، تکواندو، سه گانه، بدمینتون .

نماینده ورزشکاران: سجاد گنج زاده، الهه احمدی، حمیده عباسعلی، محمد باقری معتمد، بهداد سلیمی، مجتبی عابدینی.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید