امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 481533 |
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401 - 1:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس با شکست نمایندگان فرانسه و کره جنوبی در مسابقات شامگاه شنبه، دو فرنگی کار پرامید شیراز از راهیابی به رقابت های شانس مجدد بازمانده و فرصت کسب مدال برنز را از دست دادند. به گزارش صلح خبر، در حالیکه استان فارس با سه نماینده مدعی، چشم ها را در پایتخت صربستان به خود […]

صلح خبر/فارس با شکست نمایندگان فرانسه و کره جنوبی در مسابقات شامگاه شنبه، دو فرنگی کار پرامید شیراز از راهیابی به رقابت های شانس مجدد بازمانده و فرصت کسب مدال برنز را از دست دادند.

به گزارش صلح خبر، در حالیکه استان فارس با سه نماینده مدعی، چشم ها را در پایتخت صربستان به خود خیره کرده بود، دو فرنگی کار فارس در همان ساعات ابتدایی رقابت ها طعم شکست را چشیده و از کسب مدال قطع امید کردند.

عصر روز شنبه ۱۹ شهریورماه و در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف محمود غانم فرنگی کار مصری الاصلِ فرانسه رفت.

در این رقابت، سه دقیقه نخست با تک اخطاری که به مختاری داده شد، یک بر صفر به سود حریف به پایان رسید. در سه دقیقه دوم اخطار کم کاری به حریف و یک امتیاز به مختاری تعلق گرفت. مختاری در حالت خاک، موفق شد به سختی دو امتیاز مهم را از اجرای فن بارانداز به دست آورد و در ادامه برای اجرای فن سالتو بارانداز و کسب چهار امتیاز اقدام کرد، اما نتوانست این فن را اجرا کند و خودش خاک شد و دومین امتیاز را به حریف داد.

در ادامه، کشتی گیر شیرازی سعی در اداره کردن بازی داشت و تا ۱۵ ثانیه مانده به پایان نیز در این امر موفق بود اما بالاخره مغلوب بارانداز حریف شد و ۴-۳ عقب افتاد. در فاصله ۵ ثانیه مانده به پایان نیز، مختاری از پای خود برای جلوگیری از اجرای فن حریف استفاده کرد و با رای داوران سه امتیاز دیگر به حریف تعلق گرفت و نماینده کشورمان ۷-۳ شکست خورد.

اما کاپیتان پرامید و شیرازی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۷۷ کیلوگرم که در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم به مصاف آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی رفت. در سه دقیقه نخست، ابتدا اخطار کم کاری به فرنگی کار کروات داده شد که گرایی با اجرای زیبای فن سالتو بارانداز، چهار امتیاز گرفت و ۵-۰ پیش افتاد.

اما در سه دقیقه دوم ورق برگشت و پس از اخطار کم کاری به گرایی، کامنیاسیویچ موفق شد یک فن بارانداز را اجرا کرده و اختلاف را به دو امتیاز برساند. وی سپس یک امتیاز دیگر نیز روی اجرای ناقص فن بارانداز کسب کرد و اختلاف را به یک امتیاز رساند.

چند ثانیه پایانی بسیار نفس گیر دنبال شد و در نهایت، محمدعلی گرایی به سختی برابر حریف نچندان مطرح خود به پیروزی رسید.

گرایی ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر دیروز مقابل کیم هیون وو از کره جنوبی قرار گرفت. پس از گذشت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه، اولین اخطار کم کاری به گرایی داده شد و کیم توانست فن بارانداز را نیز روی کاپیتان ایران اجرا کند و با پیروزی سه بر صفر به استراحت سی ثانیه برود.

در سه دقیقه دوم، گرایی با استفاده از اخطار کم کاری حریف، یکی از امتیازات را جبران کرد اما نتوانست در خاک، فن خود را به طور کامل اجرا کند و داوران امتیازی به وی ندادند. اعتراض کادر فنی تیم ملی به تصمیم داوری، باعث بازبینی صحنه شد اما رد شدن این اعتراض توسط رئیس تشک، باعث شد تا یک امتیاز دیگر به کشتی گیر کره ای تعلق بگیرد.

در فاصله ۶ ثانیه به پایان کشتی و در حالی که گرایی به شدت از نظر بدنی تحلیل رفته بود، روی یک هجوم چشم بسته، خاک شد و با اهدای دو امتیاز دیگر به حریف، با شکست سنگین شش بر یک، شانس خود را برای کسب مدال طلا از دست داد.

محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری پس از این دو شکست، منتظر بازی های ساعات پایانی شنبه شب بودند تا در صورت رسیدن غانم فرانسوی و کیم کره ای به فینال، بتوانند برای کسب مدال برنز، با رقبای خود سرشاخ شوند اما غانم و کیم از رسیدن به فینال بازماندند تا گرایی نتواند مدال برنز سال قبل خود را تکرار کند و مختاری هم که سال گذشته مقام پنجمی را که با ارائه کشتی های تهاجمی و زیبا به دست آمده بود، نتوانست امیدواری جدیدی برای کشتی دوستان شیرازی به وجود بیاورد.

اما پرامید ترین فرنگی کار کشورمان یعنی محمدرضا گرایی، بعد از ظهر روز یکشنبه در بلگراد به روی تشک خواهدرفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱ ، پس از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه کریستین وانزا از مجارستان و آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان می‌رود. هان سو ریو از کره جنوبی نیز در سمت جدول گرایی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید