امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 354602 |
تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1399 - 19:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر در حالیکه دنیا درگیر پاندمی کروناست هند و پاکستان همچنان به جنگ لفظی ادامه می دهند. نخست‌وزیر پاکستان بار دیگر از مساله کشمیر برای انتقاد و حمله به دهلی‌نو استفاده کرد.  به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در تلاش برای جلب […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

در حالیکه دنیا درگیر پاندمی کروناست هند و پاکستان همچنان به جنگ لفظی ادامه می دهند. نخست‌وزیر پاکستان بار دیگر از مساله کشمیر برای انتقاد و حمله به دهلی‌نو استفاده کرد.

 به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در تلاش برای جلب توجه جامعه بین‌الملل به عملیات سبعانه هند  قرنطینه جهانی را با رنج و عذاب مردم کشمیر طی هشت ماه تعطیلی در کشمیر پس از لغو ماده ۳۷۰ توسط دهلی مقایسه کرد و گفت: مردم کشمیر در قرنطینه کووید ۱۹ مایحتاج ضروری ندارند.

درست دو روز پس از آنکه عمران خان رهبری هند را با نازی ها مقایسه کرد اکنون از عبارت “برترپنداری هندوتوا” برای توصیف دولت مودی در هند  استفاده کرد.

هندوتوا به ملی‌گرایی  هندو در هند است. جنبش هندوتوا را «به معنای کلاسیک تقریباً فاشیست» توصیف کرده‌اند که پایبند به مفهوم مورد مناقشه اکثریت همگون‌سازی شده و همگونی فرهنگی است. برخی در برچسب فاشیست مناقشه می‌کنند و معتقدند هندوتوا شکلی افراطی از «محافظه‌کاری» یا «مطلق‌گرایی قومی» است.

از زمانیکه هند منطقه جامو و کشمیر را از وضعیت ویژه خارج و قانون۳۷۰ را ملغی اعلام کرد عمران خان پیوسته تلاش داشته تا نظر جامعه بین‌الملل را به منطقه جلب کند. او هند را به خشونت علیه کشمیری‌ها متهم کرده و حتی این مساله را به سازمان ملل کشاند.  

پاکستان حمایت ترکیه، چین و مالزی را برای نگرانی‌هایش بابت کشمیر در سطح جهانی و مجمع عمومی سازمان ملل بدست آورد اما تاثیر چندانی نداشت.

یک روز پس از آنکه دهلی‌نو از عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به دلیل اظهاراتش در محکومیت بدرفتاری با اقلیت‌ها انتقاد کرد وزیر خارجه پاکستان نیز سخنان سخنگوی وزارت امور خارجی هند را غیرمسئولانه و کاملا بی‌پایه و اساس خواند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با رد این سخنان آنها را نشانگر خصلت دیرین انکار در قبال حقوق اقلیت‌ها بخصوص مسلمانان هند دانسته و گفت: رفتار با اقلیت‌ها نگرانی جدی اقلیت‌ها در هند و همسایگان این کشور و البته جامعه جهانی است.   

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز یکشنبه دولت مودی را با دولت نازی مقایسه کرده بود. روز سه‌شنبه وزارت خارجه پاکستان در اظهاراتی مشابه اعلام داشت: این بسیار مایه ناراحتی و نگرانی است که تبعیض و سیاست‌های ضد مسلمانان و عملکردی  همچون نازی‌ها حتی در دوران شیوع کووید ۱۹ در دولت هند مشاهده می شود.

این وزارت‌خانه همچنین هند را به راه‌اندازی کمپین علیه مسلمانان که با محرومیت فزاینده و تهدید خشونت‌های اشرار روبرو هستند متهم کرده است.

وزارت امور خارجی هند روز دوشنبه گفته است عمران خان به جای تمرکز بر مبارزه با کووید ۱۹  به دنبال اتهام‌زنی‌های بی اساس علیه هند برای منحرف کردن افکار و توجهات از عملکرد بدش در امور داخلی کشور است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید