امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 262508 |
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1397 - 18:41 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر دفتر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر امروز (۱۵ اسفند ماه) با یک قاب بزرگ برای برگزیدگانش بسته شد. به گزارش صلح خبر، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

دفتر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر امروز (۱۵ اسفند ماه) با یک قاب بزرگ برای برگزیدگانش بسته شد.

به گزارش صلح خبر، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره)، ابراهیم حقیقی (دبیر کل جشنواره)، امیر سقراطی (دبیر هنری)، محسن سلمیانی (دبیر اجرایی)، کیانوش غریب‌پور (مدیر هنری و طراح پوسترهای جشنواره)، حق‌شناس، مسجدجامعی، الهام فخاری (از اعضای شورای شهر تهران) و جمعی از ستاره ها و فعالان عرصه هنرهای تجسمی عصر روز چهارشنبه (۱۵ اسفند ماه) در تالار وحدت برگزار شد.

این مراسم در ابتدا بدون حضور مجری آغاز شد و تنها صدای او شنیده می‌شد و از میانه مراسم اجرای خود را روی صحنه ادامه داد. او دلیل این کار خود را ماندن در ترافیک عنوان کرد، اما به نظر می‌رسد که بخشی از اجرای مراسم و طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده‌ای بود.

همچنین چینش سن نیز به دلیل حضور یک قاب و درخت از دیگر نکات جالب توجه مراسم امشب بود. برگزیدگان باید در قاب قرار می‌گرفتند و سپس جوایز خود را دریافت می‌کردند.

مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر یازدهم بدون سخنرانی برگزار شد و تنها سیدمجتبی حسینی _ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) _ متنی را قرائت و از دست‌اندر کاران این دوره از جشنواره و ستاره ها عرصه هنرهای تجسمی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه پس از پخش کلیپی از تقدیر شوندگان جشنواره یازدهم، با حضور حسینی، مظفری، حقیقی، حق‌شناس، مسجدجامعی و فخاری نشان عالی، تندیس طوبای زرین و لوح زرین جشنواره تجسمی به‬ پرویز اقبالی (ستاره رشته ‏تصویرگری)، یعقوب امدادیان (ستاره رشته نقاشی)، قدرت‌الله معماریان (ستاره رشته مجسمه‌سازی)، احمد نادعلیان ‏ (ستاره رشته هنرهای جدید)، سید محسن نوری نجفی (ستاره رشته کاریکاتور)، احمد عبدالرضایی (ستاره رشته ‏خوشنویسی)، جاسم غضبان‌پور (ستاره رشته عکاسی)، مهین افشان‌پور (ستاره رشته نگارگری) و‬ مجید بلوچ (ستاره رشته ‏گرافیک) به عنوان مفاخر هنرهای تجسمی ‬ تقدیم شد.

همچنین مجید اخگر، سیامک دل‌زنده، هادی سیف و حمیدرضا قلیچ‌خانی لوح افتخار این دوره از جشنواره را دریافت کردند. در این بخش به یاد مرحوم عربعلی شروه نیز به مدت یک دقیقه سکوت اعلام شد.

در ادامه برگزیدگان جشنواره نیز در ۱۰ شاخه هنری معرفی شدند. بر این اساس تندیس زرین جشنواره تجسمی یازدهم در رشته تصویرسازی به پروین حیدری‌زاده (برگزیده) و محمد قلی‌زاده (تقدیرشده)، در رشته خوشنویسی نیما الیکایی لاشکی (برگزیده)، هادی هنردوست، نورالدین کرمی و فرزاد مرادی اصل (تقدیر شده‌ها)، در رشته طراحی گرافیک میترا سلطانی (برگزیده) و علیرضا عسکری‌فر (تقدیر شده)، در رشته عکس عابد جلیل پوران (برگزیده) و الهه عبدالله آبادی (تقدیر شده)، در رشته کارتون و کاریکاتور احسان گنجی (برگزیده) و پویا عبدلی (تقدیرشده)، در رشته مجسمه‌سازی سیدفاضل مصلی‌نژاد (برگزیده) و حسن دهقانی زاده (تقدیرشده)، در رشته نقاشی رنه صاحب قدم (برگزیده) و پیام گلچین (تقدیر شده)، در رشته نگارگری فریده هنرور (برگزیده) و: زینب شاهی و صدیقه احمدی باصیری (تقدیر شده) و در بخش هنرهای جدید سعیده مهتدی (برگزیده) و ثریا اخلاقی و سمیه مقصودلو
(تقدیر شده) اهدا شد.

همچنین تندیس برترین استان در برگزاری نمایشگاه به عادله کشمیری _ مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان گلستان _ تعلق گرفت.

در بخش چارسوی هنر نیز لوح سپاس به نمایندگی از گالری‌های تهران به مژگان قدوسی و به نمایندگی از استان‌ها به نادره حکیم‌اللهی از استان گیلان اهدا شد.

در این مراسم از کتاب یازدهمین جشنواره تجسمی فجر نیز رونمایی شد.

مراسم اختتامیه جشنواره یازدهم با گرفتن یک عکس یادگاری با حضور برگزیدگان، تقدیر شدگان، داوران و … به پایان رسید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید