امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 454673 |
تاریخ انتشار : 27 دی 1400 - 10:40 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ساخت باند دوم محور هراز گفت: حتی اگر منابع مالی آن به صورت کامل تامین شود، حداقل دو سال زمان برای ساخت باقیمانده باند دوم محور هراز نیاز داریم. خیراله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در گفت‌وگو با صلح […]

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ساخت باند دوم محور هراز گفت: حتی اگر منابع مالی آن به صورت کامل تامین شود، حداقل دو سال زمان برای ساخت باقیمانده باند دوم محور هراز نیاز داریم.

خیراله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در گفت‌وگو با صلح خبر درباره جزییات ساخت باند دوم محور هراز، اظهار کرد: چهار خطه کردن محور هراز در دو منطقه در حال انجام است. یکی از آن‌ها در محدوده استان تهران قبل از تونل امام زاده هاشم قرار دارد. ساخت این قطعه نیازمند یک پل بزرگ روی دره آبعلی و یک تونل سه کیلومتری روی دره مشا است و پیشرفت فیزیکی حدود ۱۵ درصدی دارد. اما این قطعه در اولویت دوم ماست. چرا این محدوده از محور هراز هم اکنون چهارخطه بوده و تنها مسیر را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با محدودیت منابع اعتباری در این پروژه مواجه هستیم، افزود: محدوده دیگر محور هراز از تونل آبشار تا ورودی شهر آمل به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده و در اولویت اول قرار دارد که ترک کوهستان نیز در این زون قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا کنون ۶۹ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیکی است. اما حدود ۳۲ کیلومتر آن باقی مانده و محدوده‌ی مورد نظر هم دقیقا در همین ناحیه است. البته سخت‌ترین قسمت محور هراز هم هست چرا که در این ۳۲ کیلومتر چند پل خاص و تونل باید ساخته شود و حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خادمی اظهار کرد: در محدوده فعلی که رانش اتفاق افتاده دیگر نتوانستیم باند دوم را در سمت راست محور هراز بسازیم و به همین دلیل آن را به سمت چپ دره بردیم. قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه آماده تسریع در اجرای این پروژه است اما محدودیت منابع اعتباری داریم و اگر این مشکلات برطرف شود می‌توانیم این محدوده از محور هراز را تا نهایتاً دو سال آینده تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به ضرورت تسریع در این پروژه، وزیر راه و شهرسازی در جلسه اخیر دستور داد تا ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سایر منابع به این پروژه اختصاص داده شود که در صورت تخصیص این مبلغ می‌توانیم این پروژه مهم را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

وی ادامه داد: این مسئله را به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس کردیم تا بتوان بودجه بیشتری برای این پروژه دریافت کرد اما در صورت حل مشکلات مالی و محدودیت‌های اعتباری هم ساخت این محور کمتر از دو سال امکان پذیر است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید