اقتصاد > پول و بانک – مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اعلام کرد که پرونده موسوم بهخودپردازها مربوط به سال ۹۰ بوده است، بانک مرکزی و بانکهای متضرر این تخلف را همان زمان شناسایی و با آن برخورد کردند و پرونده متخلفان سال ۹۱ بسته شد. به گزارش همشهري، 2هفته پيش ناصر سراج، رئيس سازمان […]
اقتصاد > پول و بانک – مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اعلام کرد که پرونده موسوم بهخودپردازها مربوط به سال ۹۰ بوده است، بانک مرکزی و بانکهای متضرر این تخلف را همان زمان شناسایی و با آن برخورد کردند و پرونده متخلفان سال ۹۱ بسته شد.
به گزارش همشهري، 2هفته پيش ناصر سراج، رئيس سازمان بازرسي كل كشور خبر از سوءاستفاده 4ميليارد توماني با تراكنشهاي صوري داده بود و ديروز ناصر حكيمي پس از 4سال فاش كرد: در سال90 برخي بانكها با دفاتر پيشخوان قراردادهايي داشتند تا بتوانند خدمات دستگاه خودپرداز ارائه و در مقابل كارمزد دريافت كنند كه اين فرايند زمينهاي براي سوءاستفاده شد.
وي افزود: دفتر پيشخوان در اين تخلف و با هدف بالابردن كارمزد تعداد زيادي كارت هديه يا كارت اصلي تهيه كرد و بيدليل از خودپرداز خود وجه برداشت ميكرد و دوباره وجه را به همان خودپرداز واريز ميكرد. حكيمي خاطرنشان كرد: با اين اقدام، گردش صوري ايجاد ميشد و منفعت آن هم در گرفتن كارمزد از بانك صادركننده كارت بوده است.
مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك مركزي با تأكيد بر اينكه اين تخلف در سال90 كشف شد، گفت: بانك مركزي تراكنشهاي مشكوك را كه به تعداد زياد از بانكهاي خاص و در ساعت غيرعادي شب و نيمهشب شناسايي و بررسي كرد و همان سال90 موضوع به بانكهاي عامل منعكس و تذكر جدي داده شد كه پرونده آن مفصل است. حكيمي تصريح كرد: تا سال91 نيز همه موارد تخلف و موضوع پيگرد قضايي و پرونده با برخورد با متخلفان بسته شد. به گفته وي در اين فرايند كارگزار يك بانك، بانكهاي ديگر را با كارمزد اضافي و صوري متضرر كرده است.
This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
RSS
نظرات و تجربیات شما
-
من هر روز سایتتون رو چک میکنم
کاش یه مسیر برای تماس می ذاشتین