امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 75906 |
تاریخ انتشار : 14 فروردین 1395 - 11:50 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر – گروهاقتصادی : نوشت: مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره جریمه کارفرمایان متخلف گفت: بنا بر مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد در سال جاری، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۱۰ ریال خواهد بود. […]

به گزارش پایگاه صلح خبر – گروهاقتصادی : نوشت: مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره جریمه کارفرمایان متخلف گفت: بنا بر مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد در سال جاری، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۱۰ ریال خواهد بود.

علی اقبالی از میزان جریمه سال 95 کارفرمایان متخلف که اتباع خارجی فاقد مجوز را به کارگمارند، خبر داد و گفت: براساس قانون هر گونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

اشتغال اتباع خارجی

وی گفت: میزان جریمه سال 95 کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت مبنی براعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است. بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 270 هزار و 722 ریال در سال 1395 تعیین شده، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی 1میلیون و 353 هزار و 610 ریال خواهد بود.

به گفته مدیرکل اشتغال اتباع خارجی مبلغ فوق الذکر درخصوص کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه دو برابر خواهد شد.

42 هزار اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی شدند

وی درباره تعداد بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته را حدود 68 هزار و 222 بازدید و تعداد گشت بازرسی در قالب گشت مشترک را3 هزار و 63 مورد توسط همکاران این اداره کل اعلام کرد.

اقبالی در پاسخ به اینکه چه تعداد افراد غیر مجاز در کارگاه‌ها فعالیت می‌کردند افزود:تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به صورت غیرمجاز در کارگاه ها 42هزار و 697 نفر و تعداد صدوربرگ جریمه 16هزار و 592 مورد بوده که توسط ادارات کل استانها صادر گردیده است و در این راستا 9000 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی و 21880 نیروی کارایرانی جایگزین اتباع خارجی شده اند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید