امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 333126 |
تاریخ انتشار : 15 دی 1398 - 17:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری دو جاعل مدرک تحصیلی، ویزا، کارت پایان خدمت و… در غرب تهران خبر داد. به گزارش صلح خبر، سرهنگ صادق قره باقری در این‌باره گفـت: مدتی قبل به دنبال طرح شکایت از سوی یکی از نهادهای دولتی مواجه و […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری دو جاعل مدرک تحصیلی، ویزا، کارت پایان خدمت و… در غرب تهران خبر داد.

به گزارش صلح خبر، سرهنگ صادق قره باقری در این‌باره گفـت: مدتی قبل به دنبال طرح شکایت از سوی یکی از نهادهای دولتی مواجه و متوجه شدند که  فردی با گواهی موقت جعلی پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تایید اصالت مدرک مذکور را داشته است که در همین راستا بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ ماموران با انجام تحقیقات خود متوجه شدند که متهم بدون اینکه در جلسات کلاس های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی و در قبال پرداخت وجهی مدرک جعلی پیش دانشگاهی را تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یکی از نهادهای دولتی مراجعه کرده بود. در ادامه تحقیقات ماموران دو نفر از جاعلان مدارک تحصیلی را در حوالی میدان صادقیه شناسایی کرده و پس از دریافت مجوز قضایی، روز گذشته دستگیر و به مقر پلیسی منتقل کردند.  

قره‌باقری با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی، تحصیلی، نظام وظیفه و فنی حرفه ای کشف و ضبط شد، گفت: همچنین تعداد هشت عدد مهر مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی نیز از این افراد کشف و ضبط شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان پس از روبه رو شدن با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کردند، گفت:‌ این دو متهم در اعرافات خود گفتند که در ازای اخذ مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون ریال اقدام به جعل مدارک تحصیلی و سایر مدارک کرده بودند.  

به گفته وی، برای متهمان پرونده‌ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید