امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 339092 |
تاریخ انتشار : 12 بهمن 1398 - 6:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه سازمان امور عشایر در این شهرستان و سایر مناطق کشور بیشتر راه‌هایی که در گذشته محل عبور عشایر بوده است را تبدیل به جاده عشایری کرده است،گفت: انجام چنین اقدامی موجب شد تا خودروها بتوانند از بالاترین ارتفاعات که […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه سازمان امور عشایر در این شهرستان و سایر مناطق کشور بیشتر راه‌هایی که در گذشته محل عبور عشایر بوده است را تبدیل به جاده عشایری کرده است،گفت: انجام چنین اقدامی موجب شد تا خودروها بتوانند از بالاترین ارتفاعات که مناطق مرتعی هستند، عبور کنند. در نتیجه دسترسی شکارچیان و گردشگران را به این زیستگاه‌ها آسان کرده‌اند.

فرشاد فیروزنیا در گفت و گو با صلح خبر تاکید کرد: یکی از مشکلات بیشتر زیستگاه‌های کشور و از جمله شهرستان فیروزکوه تعدد راه‌های عشایری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه سعید محمودی – مدیر کل محیط زیست استان تهران- مخالف صدور مجوز شکار چهارپایان، پرندگان و صید ماهی است، گفت: استان تهران وسعت کمی نسبت به جمعیت خود دارد و حدود یک پنجم جمعیت کشور در این استان جمع شده‌اند بنابراین با کمبود منابع مواجه و در واقع دچار فقر منابع در این استان هستیم.

وی ادامه داد: در استان تهران با کمبود منابع حیات‌  وحش، معادن و سایر منابع رو به رو هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هدف سازمان حفاظت محیط زیست حفظ تنوع زیستی جانوری و فلور گیاهی است، گفت: با توجه به کمبود منابع استان تهران نسبت به جمعیت آن ما در تلاش هستیم تا در فیروزکوه و سایر زیستگاه‌های حائز اهمیت سراسر کشور گونه‌های زیستی را حفظ و از انقراض آن جلوگیری کنیم تا هم به طبیعت و نسل‌های آینده آسیبی وارد نشود و هم نسل‌های بعد بتوانند از این حیات وحش بهره‌مند شوند.

فیروزنیا در بخش دیگری از صحیت‌های خود با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی و فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد تنها راه نجات محیط زیست است، اظهار کرد: باید طوری فرهنگ‌سازی شود تا تک تک مردم در حوزه محیط زیست احساس تکلیف کنند. مردم همانطور که در هشت سال دفاع مقدس بسیجی‌وار  از مرز و ناموس و وطن دفاع کردند، الان نیز محیط زیست یک همت ملی را می‌طلبد تا مردم دست در دست هم دهند و با تراز فرهنگی یکسانی نسبت به محیط زیست احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید