امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 498905 |
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1401 - 14:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

طبق وعده داد شده، ثبت و انتخاب نوع خودروهای داخلی در قالب طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) آغاز شده و به مدت سه روز (پایان روز ۲۸ اسفند ماه) برای متقاضیان تایید شده از جهت تعریف حساب وکالتی و موجودی ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب مذکور، ادامه خواهد شد؛ […]

طبق وعده داد شده، ثبت و انتخاب نوع خودروهای داخلی در قالب طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) آغاز شده و به مدت سه روز (پایان روز ۲۸ اسفند ماه) برای متقاضیان تایید شده از جهت تعریف حساب وکالتی و موجودی ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب مذکور، ادامه خواهد شد؛ در این طرح ۵۱ مدل خودرو از ۹ شرکت خودروساز داخلی عرضه شده است.

به گزارش صلح خبر، اولین مرحله از ثبت‌نام برای خودروهای داخلی بر مبنای فرایند نوبت‌دهی (بزرگترین طرح یکپارچه خودروهای داخلی بدون قرعه‌کشی) از روز شنبه (۲۰ اسفند ماه) آغاز شد که براساس آن بایستی متقاضیان برای تعریف حساب وکالتی نز بانک‌های عامل معرفی شده و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام می‌کردند و برای امر تا تا پایان ساعت اداری روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند ماه) فرصت وجود داشت.

پس از طی مرحله اول و بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، در مرحله دوم متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام کرده‌اند، می‌توانند از امروز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام، علاوه بر اینکه اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود، با توجه به برنامه تولید، نسبت به زمانبندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و طی این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب وکالتی خریدار باقی بماند. در نهایت نیز لیست نوبت متقاضیان تایید شده در مرحله اول، در فروردین ماه ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی و مشخص خواهد شد.

وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی خواهد بود.

در این طرح نیز شرایط و محدودیت طرح‌هیا سابق خودروسازان نظیر اختصاص یک خودرو به هر کدملی، حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماهه گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروساز (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …)، عدم پلاک انتظامی فعال، ممنوعیت انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی، عدم امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر و در رهن شرکت ماندن سند خودرو به مدت یکسال لحاط می‌شود؛ سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

گفتنی است؛ ‌ امکان ثبت‌نام صرفا در یک خودرو وجود دارد و ثبت‌نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، وجود ندارد؛ در صورت ثبت‌نام این افراد ثبت‌نام آن‌ها ملغی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید