امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 365322 |
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1399 - 11:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر در پی قرار گرفتن چهار نفتکش تحت مدیریت شرکت‌های یونانی در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا، کشتی‌داران یونانی قول دادند فعالیت تجاری با ونزوئلا را متوقف کنند. به گزارش صلح خبر، اتحادیه کشتی‌داران یونانی در بیانیه ای اعلام کرد که به مقررات تحریم‌های آمریکا پایبند خواهد بود و از اعضایش […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

در پی قرار گرفتن چهار نفتکش تحت مدیریت شرکت‌های یونانی در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا، کشتی‌داران یونانی قول دادند فعالیت تجاری با ونزوئلا را متوقف کنند.

به گزارش صلح خبر، اتحادیه کشتی‌داران یونانی در بیانیه ای اعلام کرد که به مقررات تحریم‌های آمریکا پایبند خواهد بود و از اعضایش خواهد خواست از همکاری با دولت فعلی ونزوئلا خودداری کنند.

تئودور ونیامیس، رییس اتحادیه کشتی‌داران یونانی اوایل هفته جاری با سفیر آمریکا در یونان دیدار کرد تا پایبندی این اتحادیه به تحریم‌های آمریکا را به وی ابراز کند.

بخش بزرگی از ناوگان نفتکشهای جهان تحت مدیریت شرکت‌های یونانی قرار دارد و منابع آگاه اظهار کرده اند که توقف همکاری آنها با ونزوئلا، ممکن است در ماه‌های آینده روی صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی تاثیر بگذارد.

وزارت خزانه داری آمریکا دوم ژوئن چهار شرکت کشتیرانی و نفتکش‌های آنها را به دلیل ادامه تسهیل تجارت نفت با ونزوئلا هدف تحریم قرار داد.

اتحادیه کشتی‌داران یونانی هفته گذشته اعلام کرد سیاست قاطعی را در پیش گرفته که حمل نفت خام ونزوئلا توسط کشتی‌های تحت مدیریت شرکتهای یونانی را تا زمان برقرار ماندن تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا ممنوع می‌کند.

در گذشته تحریم‌های آمریکا روی کشورها روی نرخ کرایه کشتی‌ها تاثیرگذار بود و تحریمهای سال گذشته علیه شرکت نفتکش دولتی کاسکوی چین نمونه‌ای از آن است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۱۹ دو واحد شرکت سیسکو را به اتهام حمل نفت ایران هدف تحریم قرار داد و این اقدام باعث شد نرخ حمل محموله در مسیر غرب آفریقا به چین تا ۱۱ اکتبر ۷۱ دلار در هر تن یا معادل ۳۶۱.۶۱ درصد افزایش پیدا کرده و به ۹۰.۶۶ دلار در هر تن برسد.

نفتکش‌های بیشتری تحریم می‌شوند

بازار جهانی نفتکش احتمالا تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت زیرا آمریکا با هدف مسدود کردن درآمدهای نفتی ونزوئلا، درصدد وضع تحریم‌های بیشتر علیه نفتکش‌هایی است که اخیرا نفت ونزوئلا را بارگیری کرده‌اند.

چندین منبع کشتیرانی آگاه اظهار کرده‌اند که دولت آمریکا به دنبال مجازات بیش از ۵۰ نفتکش است که یا نفت ونزوئلا را بارگیری کرده اند یا نفت ونزوئلا را از طریق انتقال کشتی به کشتی حمل کرده‌اند.

برخی از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌هایی که در آمریکا، برزیل و حتی در چین هستند، از کرایه کشتی‌هایی که اخیرا به ونزوئلا سفر کرده‌اند، خودداری می‌کنند.

همچنین کشتی‌هایی که اخیرا به ونزوئلا سفر کرده‌اند، نرخ کرایه پایین‌تری دارند.

طبق آمار اس اند پی گلوبال پلاتس، بیش از ۲۰۰ نفتکش در ابعاد مختلف در ۱۲ ماه گذشته به بنادر ونزوئلا سفر کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی پلاتس از تولید اوپک، تولید نفت ونزوئلا در ماه مه به ۵۵۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده که ۷۰ هزار بشکه در روز کاهش ماهانه داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، در حال حاضر تولید نفت این کشور تحت فشار تحریم‌های آمریکا به پایین ۳۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است. تولید نفت شرکت PDVSA در ۱۳ ژوئن به ۲۸۴ هزار بشکه در روز رسید و با تعطیلی صدها چاه و اشباع مخازن نفت، احتمالا روند کاهش تولید این شرکت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید