امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 106715 |
تاریخ انتشار : 29 دی 1391 - 23:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : معاون شهردار تهران، توسعه مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و گسترش مسیرهای ویژه اتوبوس‌های تندرو و قطارهای شهری در تهران را نوید ‌دهنده آغاز حرکت آرام به سوی حمل و نقل پاک نام برد. به گزارش پارسی وی از تهران سما، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امروزه […]

پارسی وی : معاون شهردار تهران، توسعه مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و گسترش مسیرهای ویژه اتوبوس‌های تندرو و قطارهای شهری در تهران را نوید ‌دهنده آغاز حرکت آرام به سوی حمل و نقل پاک نام برد.

به گزارش پارسی وی از تهران سما، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امروزه آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از حمل و نقل در شهرهای بزرگ دنیا درصد چشم‌گیری از کل آلودگی‌ها را به خود اختصاص داده و در ایران نیز این آلاینده‌ها در آلودگی‌های کلان‌شهرهای کشور از جملهتهران سهم جدی دارند. این موضوع توجه به حمل و نقل پاک که عمدتاً بر ملاحظات زیست محیطی تأکید دارد را ضروری ساخته است.

و با اذعان به اینکه توجه به حمل و نقل پایدار که تعادل بین سه بُعد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست را مورد تأکید قرار می‌دهد را نباید فراموش کرد، خاطرنشان کرد: در راستای حرکت به سمت حمل و نقل پاک، افزایش کارآیی انرژی در بخش حمل و نقل که خود از «کارآیی وسیله»، «کارآیی سفر» و «کارآیی سیستم» تشکیل می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تشکری تصریح کرد: در یک دسته‌بندی کلی، راهکارهای دستیابی به حمل و نقل پاک را می‌توان به دو دسته کلی «سوخت‌ها و وسایل نقلیه پاک» و «زیرساخت‌های حمل و نقل پاک» تقسیم‌بندی کرد.

وی ادامه داد: در بخش «سوخت‌ها و وسایل نقلیه پاک»، اصطلاح خودروی پاک در مورد خودروهایی به کار می‌رود که الزامات استاندارد یورو 6 را رعایت کرده باشند این در حالی است که در کشور ما حتی ملزومات استاندارد یورو 2 نیز به صورت کامل رعایت نمی‌شود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: خودروهای هیبریدی، خودروهای با سوخت گاز فشرده طبیعی، خودروهای برقی، خودروهای هیدروژنی و… جز خودروهای پاک محسوب می‌شوند که میزان تولید الایندگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارند.

وی با بیان اینکه از جمله مهم‌ترین پیش نیازهای توسعه حمل و نقل پاک، آماده‌سازی مسیرهای مورد نیاز به عنوان «زیرساخت‌های حمل و نقل پاک» است، گفت: مسیرهای سبز از جمله زیر ساخت‌های حمل و نقل پاک محسوب می‌شوند که مسیرهایی طولانی جهت عبور عابران پیاده و دوچرخه‌سواران هستند و گاهی هم برای حرکت تراموآ و وسایل نقلیه سبک ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری، مسیرهای ویژه اتوبوس، مسیرهای ریلی در قالب خطوط زیرزمینی و رو زمینی و… نیز از دیگر زیر ساخت‌های توسعه حمل و نقل پاک محسوب می‌شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید