امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 506269 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 21:30 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس در برخی امور در خط مقدم بوده، گفت: در تعامل با مردم از بدرفتاری و اقدامات خشن پرهیز شود زیرا تمرکز پلیس بر انجام کار فرهنگی است. سردار حسین حسن‌پور امروز در همایش سالانه معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های تابعه فرماندهی […]

صلح خبر/گیلان جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس در برخی امور در خط مقدم بوده، گفت: در تعامل با مردم از بدرفتاری و اقدامات خشن پرهیز شود زیرا تمرکز پلیس بر انجام کار فرهنگی است.
سردار حسین حسن‌پور امروز در همایش سالانه معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های تابعه فرماندهی انتظامی استان گیلان که در سالن اجتماعات شهدای ناجای رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس در جامعه اظهار کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس در برخی امور در خط مقدم بوده و فعالان این عرصه فعالیت خود را صرفا به تولید اخبار، فیلم و مستندسازی محدود نکنند.
جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی اعتقاد و باور ما به کار فرهنگی است و شما پل ارتباطی پلیس با مردم هستید، افزود: ارتباط معاونین فرهنگی و اجتماعی پلیس در شهرستان‌ها با مردم یک رابطه تعاملی و دوستانه است زیرا کارها و عملکردهای پلیس توسط این حوزه منعکس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار بی انتهاست، گفت: همکارانی در این حوزه موفق‌تر هستند که با مردم در محلات، مساجد و حسینیه‌ها ارتباط برقرار کنند زیرا معتقدیم که مردم سرمایه اجتماعی ارزشمند هستند که می‌توانند در امنیت پایدار نقش آفرین باشند.
حسین پور با بیان اینکه جلب اعتماد مردم مهم بوده و آنان ولی‌نعمت ما هستند و توفیق خدمتگزاری برای ما یک مدال افتخار است، تصریح کرد: امنیت محصول خرد جمعی است و لذا در حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس به دنبال کیفی‌سازی برنامه‌ها باشید و تا می‌توانید از ظرفیت و پشتوانه مردمی استفاده کنید؛ البته برای تعامل با مردم باید زمینه کارهای فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم و لذا در آموزش و اطلاع‌رسانی هم اهتمام جدی و با رسانه‌ها تعامل داشته باشید.
جانشین فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: در مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ طی دو ماهه اخیر بیش از ۴۳۲ هزار تماس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی داشته و بیانگر اعتماد مردم به پلیس است؛ از این تعداد ۹۸ هزار تماس منجر به انجام عملیات و باعث افزایش پنج درصدی آمار کشفیات و دستگیری شده است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت باید اغناسازی کنیم و بدون اقناع سازی نمی‌توان کاری کرد، متذکر شد: کشف حجاب از معضلات روز است که باید اقناع سازی شود؛ در تعامل با مردم از بدرفتاری و اقدامات خشن پرهیز شود زیرا تمرکز پلیس بر انجام کار فرهنگی است.
حسین پور با اشاره به اینکه رفتار نسنجیده یک مامور در جامعه می‌تواند بحران اجتماعی ایجاد کند، تاکید کرد: انتقاد هدیه‌ای از طرف مردم است و از انتقادات منصفانه برای اصلاح سازمان می‌توانیم استفاده کنیم لذا نیروی انتظامی در جامعه باید نقش یک معلم را داشته باشد و درجه و مقام ملاک قرار نگیرد.
سرهنگ مجید رسول‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این همایش اظهار کرد: اکنون در جنگ شناختی و ادراکی هستیم لذا باید تولیدات، محتوای فرهنگی داشته باشند و در اقدامات از عملیات اقناعی و ایجابی به جای عملیات انتظامی بهره‌مند شویم.
وی افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی بحث تعامل با جامعه و جلب مشارکت مردمی مهم بوده و در ریل گذاری اجرای برنامه‌های این حوزه حائز اهمیت است. ارائه مشاوره در سطح کلانتری‌ها قابل توجه است و سالانه بالغ بر ۵۰۰۰ پرونده قضایی در مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان رسیدگی می‌شود و تاکنون بالغ بر ۷۱ درصد پرونده‌ها منجر به صلح شده است.
به گزارش صلح خبر، در پایان از تعدادی از معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های تابعه و مشاوران فعال تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید