امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 498808 |
تاریخ انتشار : 25 اسفند 1401 - 15:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی سرمربی اسپانیایی تراکتور با تمدید قرارداد خود با این تیم، رکورد مدت زمان حضور روی نیمکت تی‌تی‌ها در دوران پسا خصوصی را جابه‌جا خواهد کرد. نیمکت تیم فوتبال تراکتور در دوران خصوصی، رنگ ثبات را به خود ندیده است، و پاکو خمس شانزدهمین سکان‌دار تیم تحت مالکیت زنوزی در طی چهار سال […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی سرمربی اسپانیایی تراکتور با تمدید قرارداد خود با این تیم، رکورد مدت زمان حضور روی نیمکت تی‌تی‌ها در دوران پسا خصوصی را جابه‌جا خواهد کرد.

نیمکت تیم فوتبال تراکتور در دوران خصوصی، رنگ ثبات را به خود ندیده است، و پاکو خمس شانزدهمین سکان‌دار تیم تحت مالکیت زنوزی در طی چهار سال محسوب می‌شود، که شب گذشته طی توافقات انجام شده به مدت چهار سال دیگر روی نیمکت این تیم ابقا خواهد شد تا اولین سرمربی پسا خصوصی تراکتور  به‌حساب آید که مدت زمان بیشتری را روی نیمکت تی‌تی‌ها خواهد نشست.

اکنون پرشورها از عملکرد مرد اسپانیایی نیمکت تیم محبوبشان رضایتمند هستند و می‌توان گفت این تمدید قرارداد برای هواداران تراکتور شیرین‌تر از قرابیه بوده است.

خمس در ۱۳ بازی، شش برد، سه مساوی و ۴ باخت را ثبت کرده و ۱۸ امتیاز از ۳۶ امتیاز ممکن را در لیگ‌برتر از آن خود کرده است.

او که بعد از بردیف، سکان هدایت تراکتور را بر عهده گرفت، شانزدهمین سرمربی تراکتور خصوصی و هشتمین سکان‌دار خارجی تیم تحت مالکیت زنوزی لقب محسوب می‌شود.

در این گزارش به سرمربیان خارجی تراکتور که در طول مالکیت زنوزی هدایت این تیم را بر عهده گرفتند اشاره خواهیم کرد تا بفهیم که کدام یک مدت زمان بیشتری را روی نیمکت تی‌تی‌ها سپری کرده‌اند.

جان توشاک

جان توشاک اولین سکان‌دار تیم تحت هدایت زنوزی لقب گرفت، این مرد ولزی با کارنامه‌ای پرفروغ بر نیمکت تی‌تی ها نشست اما پس از ۶ هفته و کسب تنها یک پیروزی و حذف تراکتور از گردونه مسابقات جام‌حذفی این تیم را ترک کرد تا بی‌ثباتی ها در تراکتور استارت بخورد.

ژرژ لیکنز

اما مرد بلژیکی دنیای فوتبال، دومین سرمربی خارجی تراکتور مدل خصوصی شد، و در آستانه رسیدن ثبات با این تیم در پایان فصل ۹۸-۱۳۹۷ در شرایطی که در ۱۵ مسابقه‌، ۷ برد، ۵ مساوی و ۳ باخت را را دست آورده بود، با استعفای خود از نیمکت این تیم جدا شد.

مرد ۷۳ ساله بلژیکی، بعد از تراکتور هدایت تیمی را بر عهده نگرفت و بعد ها از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

مصطفی دنیزلی

پس از جرج لیکنز بلژیکی نوبت به مصطفی دنیزلی ترک‌تبار رسید تا سکان هدایت این تیم پرطرفدار را بر عهده گیرد، سرمربی سابق تیم های گالاتاسارای، فنرباغچه، بشیکتاش و پرسپولیس هم حتی یک نیم‌فصل دوان نیاورد تا دو هفته مانده به پایان دور رفت لیگ‌برتر مقصد تبریز را به استانبول ترک کرده و از این تیم جدا شود.

البته در آن مقطع دلیلی جالب برای جدایی این سرمربی از تراکتور مطرح شد، به طوری اعلام گردید مصطفی دنیزلی به دلیل وقوع زلزله‌ای که درآن زمان در شهر تبریز اتفاق افتاده از زندگی در این شهر مضطرب شده و قصد بر ترک تراکتور دارد. دنیزلی، در دوران حضورش روی نیمکت تراکتور، در ۱۳ بازی، ۶ پیروزی، چهار مساوی و سه شکست را تجربه کرد.

پیرمرد ۷۳ ساله ترکیه‌ای پس از تراکتور سکان هدایت آلتای اسپور ترکیه را عهده‌دار شد.

زونیمیز سولدو

اما پس از دنیزلی تراکتور ۸ تغییر را روی نیمکت خود با سرمربیان داخلی تجربه کرد و در نهایت نام زونیمیر سولدو مقابل عنوان سرمربی این تیم به ثبت رسید.

سولدو کروات، که آبان ماه سال گذشته به عنوان سرمربی تی‌تی ها انتخاب شد و ۴ ماه بعد جای خود را به ساغلام ترکیه‌ای داد تا با حذف از رقابت های جام‌حذفی به دست مس رفسنجان و کسب دو برد، ۵ تساوی و ۷ باخت در ۱۵ بازی، بدترین آمار دوران مربیگری خودش را در لیگ‌برتر ایران تجربه کند.

ارطغرل ساغلام

ارطغرل ساغلام که پس از مرد کروات برای دومین بار روی نیمکت تی‌تی ها نشست، در زمان ترک این تیم با ارائه پیامی احساسی به پرشور ها از این تیم جدا شد تا در دو مقطع، به مدت یک نیم فصل سکان‌دار تراکتور باشد.

وی در ۱۰ بازی، سه برد، ۴ مساوی، سه باخت را به دست آورد و نیمکت تی‌تی ها به مانند دیگر سرمربیان به ساغلام هم روی خوش نشان نداد تا این سرمربی ترک‌تبار نیز از تراکتور جدا شود.

قربان بردیف

و اما قربان بردیف، پانزدهمین سرمربی تراکتور خصوصی لقب گرفت تا آمار عجیب و غریب ۳.۷۵ مربی به ازای هر فصل در این تیم رقم بخورد.

بردیف آرام و خونسرد پس از تجربه موفق خود در لیگ روسیه بر روی نیمکت تراکتور نشست، و پس از ۱۱ بازی و در روز پایانی اردوی این تیم در ترکیه غزل خداحافظی خواند، داستان جدایی بردیف ۷۰ ساله نیز می‌تواند مورد توجه باشد، با اعلام باشگاه تراکتور وی به دستور مستقیم ریاست جمهوری روسیه و برای اینکه هر چه سریع تر سکان هدایت تیم سوچی این کشور را بر عهده گیرد نیمکت تراکتور را ترک کرده است تا دست این تیم را در آستانه شروع مجدداً ادامه رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال لای پوست گردو بگذارد.

بردیف در تراکتور یک هفته بیش‌تر از ساغلام دوام آورد و پس از ۱۱ بازی و کسب ۴ برد، سه مساوی و ۴ باخت و قرار گرفتن این تیم در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر کلید های اتاق اش رو به پاکو خمز اسپانیایی بسپارد.

لینکز بلژیکی و سولدو کروات هر کدام با ۱۵ بازی بیشترین حضور روی نیمکت تراکتور را تجربه کرده‌اند که آمار لینکز ؛ ۷ برد، ۵ مساوی و ۳ باخت و آمار زونیمیز سولدو دو برد، ۵ تساوی و ۷ باخت بوده است.

پاکو خمس

خمس به عنوان شانزدهمین سکان‌دار تیم تحت مالکیت زنوزی روی نیمکت تراکتور نشست و با ارائه فوتبالی مالکیت‌محور و منسجم خیلی زود خود را در دل پرشورها جا کرد تا در نهایت با تمدیدی چهار ساله در تبریز بماند.

داستان خمس و تیم‌ملی چند ماه پیش آغاز شد و تا معرفی سکان‌دار جدید این تیم ادامه داشت، و مطمئناً نمی‌توان تمدید قرارداد خمس درست چند روز بعد از انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال را بدون ارتباط دانست، خمس با ارائه فوتبالی روان، پویا و البته چاشنی مالکیت و شم گلزنی بالا از هر باشگاهی برای داشتن خود دلبری می‌کند.

جداسازی غده‌سرطانی نبود ثبات از تن تراکتور!

پاکو خمز اسپانیایی به عنوان شانزدهمین سرمربی تراکتور تحت مالکیت زنوزی شناخته می‌شود و این تیم با حدود ۴ سرمربی به ازای هر فصل در طی سال‌های اخیر بی‌ثباتی روی نیمکت را عضو ناگسستنی خود شناخته است.

تغییرات مکرر و پی‌درپی الخصوص در روی نیمکت تیم فوتبال تراکتور “ثبات” را به حلقه گمشده در این تیم تبدیل کرده و به طور میانگین تراکتور در ۴ سال اخیر هر فصل ۴ تغییر را روی نیمکت خود تجربه کرده است که با این آمار رکورد دار بی‌ثباتی و تغییر مکرر سرمربی را در اختیار دارد که با تمدید قرار داد خمس این رکورد به اتمام می‌رسد تا بلاخره سایه بی‌ثباتی از سر نیمکت تراکتور دست بردارد.

اکنون، باید دید خمس که در میانه فصل سوار تراکتور شد در ادامه راه چه عملکردی را روی نیمکت این تیم از خود ارائه می‌دهد و همچنین برنامه های مرد خوش‌پوش نیمکت تی‌تی‌ها، برای فصل های آینده چه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید