امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 106856 |
تاریخ انتشار : 05 بهمن 1391 - 21:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین وضع تخصیص درآمد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خبرداد و گفت: برای واردکنندگانی که نیاز به ارز بیشتری نسبت به ارز تخصیصی در مرکز مبادلات ارزی دارند، تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. به گزارش پارسی وی از واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در همایش روز جهانی […]

پارسی وی : وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین وضع تخصیص درآمد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خبرداد و گفت: برای واردکنندگانی که نیاز به ارز بیشتری نسبت به ارز تخصیصی در مرکز مبادلات ارزی دارند، تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش پارسی وی از واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در همایش روز جهانی گمرک افزود: این دسته از واردکنندگان مانند خودروسازان و فولادی‌ها با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس اعلام این وزارتخانه می توانند به شکل تهاتر ارز بیشتری دریافت کنند.

وی با اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس تصمیمات قرار است، 50 درصد از درآمدهای ناشی از اجرای فاز دوم در اختیار مردم، 30 درصد به حوزه تولید و 20 درصد در اختیار دولت قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، توجه وی‍ژه‌ای به بخش تولید شود به نحوی که متناسب با میزان آورده ناشی از میزان افزایش قبوض به صندوق هدفمندی یارانه‌ها ازجانب بخش‌های نیرو، کشاورزی، راه و صنعت و معدن، درآمد هدفمندی یارانه ها میان آنها بازتوزیع خواهد شد که بر اساس بند 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 30 درصد از درآمدهای قانون به بخش تولید باز توزیع شود.

غضنفری اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از مشتریان اصلی گمرک و خدمات آن است و گمرک نقش زیادی در تولید و تجارت دارد. ضمن اینکه گمرک در بسیاری از شاخص‌ها از جمله کسب و کار، فضای رقابتی، توسعه فضای لجستیکی و ترانزیت کشور اثرگذار است.

وی گفت: هیچ مسئولی انتظار ندارد که خطای گمرک در حد صفر باشد، اما توقع اصلی این است که سرعت در گمرکات افزایش یافته و هزینه‌ها کاهش یابد، از سوی دیگر، باید احتیاجات را در این حوزه افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از اعمال تحریم‌ها، واردات کالا را به ده گروه کالایی تقسیم بندی کرده است که از این ده گروه، اولویت یک و دو ارز مرجع می‌گیرند و اولویت 3 تا 9 نیز مشمول ارز مبادله‌ای می‌شوند البته قرار بود بانک مرکزی، ارز مبادله ای را به گروه 9 نیز اختصاص دهد که بنا بر خبرهای رسیده از امروز اجرایی شد.

غضنفری افزود: فضای کنونی ارز در کشور به گونه‌ای است که باید تخصیص ارز را مدیریت کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مشکلات ارزی، ضرورت وجود پورتال ارزی را نشان داد تا با استفاده از آن متوجه شویم هر کالایی چقدر ارز گرفته، کجا انبار شده و کجا به فروش رفته است.

وی گفت: در 8 ماهه ابتدای سال گذشته، واردات کالاهای اساسی گروه یک و دو به 4 و نیم میلیارد دلار رسید که این رقم در 8 ماهه امسال به 8 میلیارد دلار ارتقاء یافته است، ضمن اینکه واردات کالاهای اولویت ده که در سال گذشته صورت گرفته، امسال به دلیل ممنوعیت، بسیار کاهش یافته است.

غضنفری افزود: صادرات میعانات گازی در هشت ماهه سال گذشته 8 میلیارد دلار بوده که این رقم امسال به 7 و 6 دهم میلیارد دلار کاهش یافته است؛ ضمن اینکه صادرات کالای غیرنفتی اعم از صنعتی و کشاورزی در سال گذشته 12 و 4 دهم و امسال 16 و 3 دهم میلیارد دلار بود که رشد 27 درصدی را نشان می دهد البته از این رقم 11 میلیارد دلار مربوط به صادرات کالاهای صنعتی بوده است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید