امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477101 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 - 13:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطق غربی و جنوبی استان تهران تاکنون ۹ تن از هموطنان مصدوم و ۵ تن نیز جان باخته‌اند و با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها و رانش زمین در برخی نقاط ، در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان‌های استان مشغول امداد […]

در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطق غربی و جنوبی استان تهران تاکنون ۹ تن از هموطنان مصدوم و ۵ تن نیز جان باخته‌اند و با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها و رانش زمین در برخی نقاط ، در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان‌های استان مشغول امداد رسانی بوده و جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

به گزارش صلح خبر، بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم که در پی این بارش‌ها در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی شاهد آبگرفتگی، رانش زمین و وجود گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) هستیم. بر این اساس عوامل عملیاتی هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و مدیریت بحران استان در آماده باش قرار گرفتند. در همین راستا و بنا بر اعلام هلال احمر استان تهران بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور داشته و در حال امداد رسانی هستند. 

بنابر اعلام هلال‌احمر، گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در  زمین گیر افتاده‌اند. این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد رخ داده که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

افزایش شمار مصدومان و جان باختگان سیلاب امام‌زاده داود/جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد

تعدادی مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد /پیش‌بینی بارش شدید در ۵ شهرستان؛ امشب

۱۳:۳۳ ـ محسن منصوری استاندار تهران با اشاره به تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اظهار کرد که تا این لحظه ۹ تن مفقود شده‌اند و احتمال افزایش تعداد آن‌ها وجود دارد. از بالادست تا پایین دست منطقه سیل، هلال احمر و بسیج در حال جست‌وجوی پیکرها هستند. همچنین اماکنی مانند رستوران‌ها و صحن نیز جست‌وجو می‌شود.  منصوری در ادامه گفته شهرستان‌های پردیس، تهران، شمیرانات و دماوند درگیر سیل بوده‌اند. در بخش رودهن دماوند نیز مناطق روستایی تخریب شده‌اند و به دام، راه و خودروها آسیب وارد شده است که متاسفانه یک نفر نیز فوت شده است. فرماندار دماوند و معاون استانداری عملیات امداد در محل را دنبال می‌کنند.

وی افزود: برای امشب نیز در این ۵ شهرستان بارندگی شدید پیش بینی می‌شود که در فیروزکوه شروع شده و در بقیه نقاط هم ادامه دارد. به لحاظ آماده باش همه دستگاه‌ها در میدان حضور دارند. درخواست ما این است که هواشناسی و صدا و سیما نیز هشدار سیل را به مردم دهند و مسیل‌ها تخلیه شوند. به روستاهای پایین‌دست مسیل نیز آماده‌باش دادیم و به مردم نیز گفتیم که از کنار مسیل‌ها فاصله بگیرند.

محدودیت تردد در میدان کوهسار و امام‌زاده داوود 

۱۲:۴۹ـ  سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به بارندگی شدید و مسدود شدن محور، توسط عوامل منطقه ۵ و کلانتری ۱۴۲ در میدان کوهسار به سمت امام زاده داوود (ع) محدودیت در تردد صورت گرفته است. وی از رانندگان خواست با توجه به این محدودیت، از تردد در این محور خودداری کنند.

حضور پلیس در امام‌زاده داوود (ع)

۱۲:۲۵ـ سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حضور پلیس در مناطق سیل‌زده امامزاده داوود (ع) گفت: از دقایق اولیه وقوع این اتفاق عوامل و یگان‌های مختلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل حادثه حضور پیدا کردند و اقدامات لازم را در خصوص برقراری امنیت و کمک به سیل‌زدگان به عمل آوردند. همچنین تا ساماندهی کامل این منطقه، پلیس حضوری فعال در منطقه خواهد داشت و تمام تلاش خود را صرف خدمت‌گزاری به آسیب دیدگان این حادثه خواهد کرد.

شمار فوتی‌های سیل امام‌زاده داوود به ۵ نفر رسید

۱۲:۱۵ـ مرتضی مرادی‌پور – سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش آمار فوتی های سیل امروز امام‌زاده داوود گفت: تلفات سیل امروز به ۵ نفر افزایش یافته است و جست‌وجوها برای کشف پیکر جانباختگان احتمالی ادامه دارد این در حالیست که احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد. تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

 برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران نیست/ خسارت سنگین به کسبه و واحدهای تجاری

۱۱:۳۷ـ  قدرت‌الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با صلح خبر گفت: برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران نداریم و هنوز در حال جست‌وجوی پیکرها هستیم. فعلا به دلیل حضور زائران و افراد متفرقه در محل حادثه، آمار دقیقی از مفقودی‌ها نداریم و در حال جست‌وجو هستیم. هلال احمر نیز محلی فراهم کرده تا افراد در صورتی که مفقودی دارند به امدادرسانان اطلاع دهند. وی درباره خسارات سیل گفت: مغازه‌ها، کسبه و واحدهای تجاری، خسارت سنگینی از این سیل دیده‌اند.

شمار جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود به ۵ نفر رسید/احتمال افزایش فوتی‌ها

تکلیف استاندار تهران برای اعلام گزارش خسارات وارده به مردم و زیرساختهای عمرانی

۱۱:۱۵ـ معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استاندار تهران بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان حادثه شب گذشته امامزاده داوود تاکید کرد. محمد مخبر با اشاره به ضرورت تسریع در عملیات نجات مفقودین، دستور داد تا تمامی امکانات و ظرفیت های دستگاه های مسئول هر چه سریعتر در اختیار نیروهای عملیاتی و امدادرسان قرار گیرد. وی هم چنین با تسلیت به خانواده های داغدیده ، از محسن منصوری خواست تا خسارات مالی وارده به مردم و همچنین زیرساخت های عمرانی آسیب دیده را برای جبران و بازسازی گزارش کند.

اعزام۳۰ مینی‌بوس و اتوبوس برای جابجایی سیل‌زدگان امام‌زاده داوود

۱۱:۱۴ـ روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد که با توجه به جاری شدن سیل و رانش زمین در منطقه امام‌زاده داوود(ع)، شرکت واحد اتوبوسرانی با آمادگی کامل و اعزام ناوگان مورد نیاز نسبت به خدمات رسانی به شهروندان منطقه سیل زده اقدام کرد.

صحن‌های شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود مملو از گل‌ولای/امام‌زاده خسارت زیادی دیده

۱۱:۰۶ـ  محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد که صحن شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود(ع) پس از سیل امروز مملو از گل‌ولای به عمق ۱.۵ متر است و لودرها در حال تخلیه گل‌ولای هستند. لودرها، بابکت‌ها و بیل مکانیکی در حال تخلیه رسوباتی هستند که به صورت مایع با فشردگی زیاد وجود دارند. باید صحن شمالی کاملا تخلیه شود تا دستگاه‌های مکش برای تخلیه رسوبات به اطراف مقبره و خود مقبره منتقل شوند.

وی همچنین گفته، امام‌زاده خسارت زیادی دیده است به طوریکه مجبور شده‌اند دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنند. همچنین چند در برداشته شد تا بابکت‌ به صحن شمالی منتقل شود.

آمار دقیقی از مفقودی‌های سیلاب امام‌زاده داوود نیست/شمار مصدومان و جان‌باختگان افزایش یافت

سیل هر آنچه در مسیرش بوده اعم از قهوه‌خانه‌ها و خودروها، با خود برد

۱۱:۰۶ ـ  نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با صلح خبر، ضن بیان اینکه حوالی ساعت ۲ بامداد سیل از بالادست امام‌زاده داود (ع) آغاز شده و به صورت برق‌آسا شروع به حرکت به سمت پایین‌دست کرده است و در مسیر خود هر چه وجود داشته اعم از ساخت و ساز در مسیر رودخانه همچون قهوه‌خانه‌ها، خودروها و حجم زیادی از گل، لای و آب را وارد صحن امام زاده داوود (ع)‌ کرده است گفته در حال حاضر ۳۵۷ نیروی انسانی، ۳۶ دستگاه خاور، ۱۴ دستگاه باب‌کت، دو دستگاه بیل، سه دستگاه جرثقیل، یک دستگاه لودر و دو کامیون به محل حادثه اعزام و از مناطق ۲۲ گانه درخواست کمک شده است.همچنین برای تخلیه انبوه مردمی که در سیلاب گرفتار شده بودند با سازمان اتوبوسرانی هماهنگی لازم انجام و چندین دستگاه میدل‌باس برای انتقال افرادی که در محل حادثه بودند به امام‌زاده داود (ع) اعزام شد.

نصیری با اعلام خبر اعزام پهپاد عملیاتی سازمان مدیریت بحران برای ارزیابی محل حادثه گفت:‌ حادثه تحت کنترل است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که علت وقوع این سیلاب از بالادست بوده است.

افزایش شمار مصدومان و جان باختگان سیلاب امام‌زاده داود؛ ۹ نفر مصدوم و ۴ تن جان‌باختند

۱۰:۲۲ـ  بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، شمار مصدومان و جان‌باختگان سیلاب شامگاه گذشته افزایش یافت. به طوریکه تا این لحظه ۹ تن مصدوم و متاسفانه ۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۰ تیم آنست در حال تلاش برای یافتن مفقودان احتمالی هستند.

سرویس رسانی تاکسی‌های تهران به سیل‌زدگان امام زاده داوود

۱۰:۰۶ـ در پی بروز سیل دیشب در محدوده امام زاده داوود (ع)، سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، خدمت رسانی به شهروندان ساکن این بخش را در دستور کار قرار داد. بر این اساس اعزام ون و ارایه خدمات رایگان به شهروندان در محدوده واقع در حدفاصل امام زاده داوود (ع) تا میدان کوهسار از جمله موارد در نظر گرفته شده به این منظور به شمار می رود.

انتقال ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق درگیر سیل و رانش زمین در تهران به نقاط امن

۹:۵۰ـ کولیوند رییس جمعیت هلال احمر از انتقال ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق درگیر سیل و رانش زمین در تهران به نقاط امن توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون/جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد

استاندار تهران فرمانده عملیات سیل امام‌زاده داوود شد

۹:۴۹ـ  با دستور وحیدی وزیر کشور، محسن منصوری استاندار تهران، فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داوود (ع) شد. همچنین وزیر کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

انسداد ۹ جاده به علت بارش باران و سیل

۹:۳۰ـ  احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در گفت‌وگو با صلح خبر، از انسداد ۹ جاده از جمله جاده هراز و جاده تهران- امامزاده داوود به علت بارش باران و جاری شدن سیل خبر داد که بر این اساس محور هراز تا اطلاع بعدی به علت سیل مسدود است.

۹:۲۴ ـ  هم اکنون جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، رییس جمعیت هلال احمر، استاندار و شهردار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون/جلسه اضطراری مدیریت بحران

حضور وزیر کشور، استاندار تهران و رییس جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده تهران

۹:۱۷ـ  رئیس جمعیت هلال احمر از صبح امروز با بالگرد به آسمان تهران رفت تا وضعیت مناطق سیل زده امامزاده داوود و کن را ارزیابی کند. همچنین وزیر کشور و استاندار تهران نیز اکنون در جمع مردم حادثه دیده حاضر شدند.

در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست( جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون/جلسه اضطراری مدیریت بحران

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون/جلسه اضطراری مدیریت بحران

دستور رئیس‌جمهور برای بسیج همه امکانات جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

۸:۵۸ـ  رئیس‌جمهور از استاندار تهران خواست تا کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند. بر این اساس، غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

امدادرسانی تیم های واکنش سریع به گرفتاران در سیلاب

بنا بر اعلام شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران  تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار دارند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند. تا این لحظه، حادثه جدی در استان تهران به غیر از گرفتاری چند خانواده در گل و لای و مسدود شدن راهها، گزارش نشده است که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران در حال ارائه خدمات هستند. این در حالیست که تیم واکنش سریع و سه تیم عملیاتی هلال احمر شهرستان تهران مشغول امداد رسانی در منطقه امامزاده داوود پایتخت هستند، یک تیم به همراه راهداری در منطقه فشم شهرستان شمیرانات حضور دارد، یک تیم امداد و نجات در محدوده نیروگاه برق شریف آباد پاکدشت مشغول رهاسازی خانواده‌ای گرفتار شده هستند و یک تیم نیز در روستای قشلاق ملارد، در حال فعالیت هستند و در صورت نیاز تیم‌های بیشتری به این مناطق اعزام خواهند شد.

به گفته وی تا این لحظه، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشته و جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد. علاوه بر یک تیم واکنش سریع ، یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتش‌نشانی، جستجو ادامه دارد.

حضور شهردار تهران در منطقه سیل زده امام‌زاده داوود

در پی سیل رخ‌داده در منطقه امام زاده داوود، شهردار تهران نیز در مناطق سیل زده حضور یافت.

فعلا آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان در دست نیست

ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگویی با صلح خبر، با بیان اینکه آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفته که این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیروهای امدادی حاضر در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع) ، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، اظهار داشته؛ پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون/جلسه اضطراری مدیریت بحران

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون/جلسه اضطراری مدیریت بحران

این خبر به‌روز رسانی می‌شود…

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید