امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 482023 |
تاریخ انتشار : 25 شهریور 1401 - 11:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه‌ای با هدف محکوم کردن رزمایش‌های چین با گلوله‌های جنگی در تنگه تایوان تصویب کرده و خواستار روابط نزدیکتر بین تایپه و اتحادیه اروپا شدند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این قطعنامه در یک رای‌گیری با ۴۲۴ رای مثبت در مقابل […]

نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه‌ای با هدف محکوم کردن رزمایش‌های چین با گلوله‌های جنگی در تنگه تایوان تصویب کرده و خواستار روابط نزدیکتر بین تایپه و اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این قطعنامه در یک رای‌گیری با ۴۲۴ رای مثبت در مقابل ۱۴ رای منفی و ۴۶ رای ممتنع تصویب شد و همینطور خواستار آن شده که پکن از دست زدن به تدابیری که احتمال بی ثبات کردن تنگه تایوان و امنیت منطقه‌ای را دارند خودداری کند.
ماه گذشته میلادی بعد از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین در واکنش به آن رزمایشهایی با به کارگیری جنگنده‌ها و موشکهایش در نزدیکی این جزیره برگزار کرد.
وزارت امور خارجه تایوان از این قطعنامه تصویب شده در پارلمان اروپا استقبال کرده و تشکر خود را از بابت این حمایت ابراز داشت و گفت، این اقدام نشان‌دهنده وجود نگرانی های سطح بالا و فراجناحی نسبت به صلح و ثبات در تنگه تایوان است.
چین تایوان را به عنوان یکی از استانهای خود در نظر و تاکید داشته که برای خود حق توسل به زور برای تصرف این جزیره را محفوظ می‌داند و اختلافاتش به تایپه یک مساله داخلی چین محسوب می‌شود.
در قطعنامه تصویب شده از سوی پارلمان اروپا، با اشاره به جایگاه تجاری استراتژیک تایوان و نقش پیشروی آن در زنجیره تامین بخشهای فناوری پیشرفته از جمله نیمه رساناها در جهان، درخواست شده اتحادیه اروپا روابطش را با این جزیره تقویت کند.
این قطعنامه از اقدام اخیر لیتوانی در افتتاح یک دفتر نمایندگی تجاری خود در شهر تایپه استقبال و عنوان کرد، کشورهای اتحادیه اروپا که در آنجا دفتر تجاری ندارند باید از این الگو پیروی کنند.
بعد از این اقدام لیتوانی، تعداد اعضای اتحادیه اروپا که حالا در تایوان دفتر دارند به ۱۶ تا رسید.
اتحادیه اروپا همچنین دفتری تحت عنوان دفتر تجاری و اقتصادی اروپا در شهر تایپه دارد که در غیاب روابط دیپلماتیک رسمی، نقش یک سفارتخانه غیررسمی این اتحادیه را در تایوان ایفا می‌کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید