امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 473538 |
تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 15:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه از سال گذشته تاکنون 2783 پرونده درخواست تخلیه منازل اجاره ای در شعب شورای حل اختلاف استان تشکیل شده که از این تعداد 811 پرونده به سازش منتهی شده است. منوچهر فتاحی در نشستی خبری که امروز(پنجم تیر) به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار […]

صلح خبر/کرمانشاه به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه از سال گذشته تاکنون 2783 پرونده درخواست تخلیه منازل اجاره ای در شعب شورای حل اختلاف استان تشکیل شده که از این تعداد 811 پرونده به سازش منتهی شده است.

منوچهر فتاحی در نشستی خبری که امروز(پنجم تیر) به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، بااشاره به اختلافات این روزهای برخی موجرین و مستاجرین، اظهارکرد: یکی از مشکلات و معضلات کنونی جامعه بحث اختلافات بین موجرین و مستاجرین به واسطه بالا رفتن اجاره خانه  است.
به گزارش صلح خبر، فتاحی ادامه داد: سال گذشته به دنبال تاثیرات منفی که شیوع بیماری کرونا بر بسیاری از کسب و کارها گذاشته بود، مصوبه ای تحت عنوان “حمایت از خانوارها در زمینه اجاره املاک مسکونی” به تصویب رسید که هدف آن حمایت از مستاجرین بود و طبق آن برای شهر تهران 25 درصد و برای شهرستانها 20 درصد افزایش اجاره بهای منزل در نظر گرفته شده و مقرر شده بود اجاره نامه مستاجرین برای مدت یک سال دیگر با در نظر گرفتن برخی استثنائات تمدید شود.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: امسال نیز مصوبه ای در سران قوا مصوب شده که البته هنوز مکانیزم اجرایی آن به استان ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن ما نیز در شورای حل اختلاف ساز و کارهای اجرایی آن را پیاده خواهیم کرد.
وی به آماری هم از شکایاتی که در این زمینه در شوراهای حل اختلاف استان وارد شده اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون یکی از بیشترین پرونده های ما در شعب شورا درخواست تخلیه منزل از سوی موجرین بوده است.
فتاحی اظهار کرد: طی این مدت 2783 پرونده درخواست تخلیه منازل اجاره ای داشته ایم که از این تعداد به 2707 پرونده رسیدگی شده  و 811 فقره پرونده به سازش رسیده است.
وی در ادامه سخنانش به ارائه گزارش عملکرد شعب شورای حل اختلاف استان طی یکسال گذشت پرداخت و اظهارکرد: طی بازه زمانی یکسال گذشته 137 هزار و 394 فقره پرونده وارد شعب شوارهای حل اختلاف استان شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد پرونده 94 هزار و 107 فقره پرونده قابلیت سازش داشته اند که در نهایت 38 هزار و 480 فقره آن به سازش رسیده است، بنابراین طی این مدت 41 درصد از پرونده های ما به سازش منتهی شده که در تلاشیم با غالب کردن گفتمان سازش بین مردم، امسال آن را به 50 درصد برسانیم.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمانشاه  تعداد پرونده های مختومه در شعب شورای حل اختلاف استان طی یکسال اخیر را 137 هزار و 768 هزار فقره اعلام کرد.
وی در ادامه در تشریح وضعیت سازش در پرونده های قتل در کرمانشاه هم عنوان کرد: زمانی که قتلی اتقاق می افتد، تنها قاتل و مقتول درگیر نمی شوند، بلکه طیف وسیعی از افراد را درگیر خود می کند و حتی گاهی کار به اختلافات طایفه ای می رسد و اهالی یک روستا مجبور به ترک روستای خود می شوند.
فتاحی ادامه داد: در پرونده های قتل با افرادی بسیار عصبانی مواجه هستیم که دعوت آنها به سازش کار بسیار سختی است و مجاهدت زیادی را می طلبد، با این وجود در سال 1400 ستاد صبر شورای حل اختلاف استان کرمانشاه موفق شد 21 پرونده قتل را به سازش برساند که این آمار در سه ماهه ابتدایی امسال 9 فقره بوده است.
وی تعداد کل پرونده های قتل به سازش رسیده در استان کرمانشاه را از سال 1391 تاکنون 143 فقره اعلام کرد و گفت: با توجه به موفقیت هایی که برخی صلح یاران ما در به سازش رساندن چنین پرونده هایی داشته اند، از آنها برای سازش در پرونده های قتل سایر استان ها هم استفاده می شود.
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هم سازش در تعدادی پرونده قتل دیگر در دستورکار قرار گرفته، اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم پرونده های بیشتری را به سازش برسانیم، دو شعبه ویژه قتل را در شورای حل اختلاف استان تشکیل داده ایم.
وی در ادامه از الکترونیکی شدن حدود 98 درصد از ابلاغ ها در شورای حل اختلاف استان خبرداد و گفت: تنها درصد کمی از ابلاغ ها دیگر الکترونیکی نیست که آن هم به  دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم در برخی مناطق دور افتاده استان است.
انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید