امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 481883 |
تاریخ انتشار : 23 شهریور 1401 - 14:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

منابع خبری و پزشکی در اتیوپی از کشته شدن ۱۰ تن در اقلیم تیگرای در پی درگیری میان ارتش این کشور و نیروهای جبهه‌ آزادی‌بخش خلق تیگرای خبر دادند. به گزارش صلح خبر، شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) ارتش اتیوپی با استفاده از چند پهپاد برای دومین روز متوالی به شهر “میکیلی” […]

منابع خبری و پزشکی در اتیوپی از کشته شدن ۱۰ تن در اقلیم تیگرای در پی درگیری میان ارتش این کشور و نیروهای جبهه‌ آزادی‌بخش خلق تیگرای خبر دادند.

به گزارش صلح خبر، شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) ارتش اتیوپی با استفاده از چند پهپاد برای دومین روز متوالی به شهر “میکیلی” مرکز اقلیم تیگرای حمله کرد.
طبق گفته این منبع، حملات امروز به میکیلی ۱۰ کشته به همراه داشته است.
خبرگزاری رویترز سه‌شنبه به نقل از رئیس هیات مدیره بیمارستان «آیدر»، اعلام کرد، شهر میکیلی، مرکز منطقه تیگرای در شمال اتیوپی هدف حمله هوایی قرار گرفت و این بیمارستان یک زخمی را پذیرش کرد.
وی در ادامه افزود، این شخص مجروح گفت که دانشگاه میکیلی و شبکه تلویزیونی دمتسی وویانی که توسط دولت اقلیم تیگرای اداره می‌شود، هدف حمله هوایی قرار گرفتند.
پیشتر، جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقامات تیگرای آماده مشارکت و حضور در روند صلح تحت نظارت اتحادیه آفریقا هستند.
در این بیانیه آمده است: ما آماده پایبندی به توقف فوری و متقابل اقدامات خصمانه در راستای ایجاد فضایی مناسب برای روند صلح هستیم.
اعلام آمادگی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای برای انجام مذاکرات صلح با دولت اتیوپی، استقبال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به همراه داشت. گوترش در سخنانی دو طرف را به استفاده از این فرصت برای پایان دادن به درگیری‌ها در اتیوپی و در پیش گرفتن راه گفت‌وگو فراخواند.
درگیری در اقلیم تیگرای در سال ۲۰۲۰ آغاز شد؛ دولت اتیوپی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای را به حمله به پایگاه‌های ارتش فدرال متهم کرده و نیروهای این ارتش را با حمایت نیروهای امهره و اریتره به این منطقه اعزام کرد تا جبهه آزادسازی مردم تیگرای، حاکم بر این منطقه را بیرون کنند.
نیروهای تیگرای در ابتدا ظرف یک ماه شکست خوردند اما در سال ۲۰۲۱ با یک ضد حمله تقریبا کنترل بیشتر منطقه تیگرای را پس گرفتند و وارد مناطق مجاور آن در امهره شدند. درگیری‌ها میان دو طرف از اواخر مارس پس از برقراری آتش‌بس انسانی متوقف شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید