امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 444148 |
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1400 - 8:38 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر منابع امنیتی از ترور افسر مسئول در دستگاه مبارزه با فساد در استان میسان عراق خبر دادند. به گزارش صلح خبر، به نقل از میدل ایست نیوز، «ماجد حمید»، یکی از افسران پلیس عراق در این باره گفت: افراد مسلح ناشناس سوار بر یک تاکسی صبح جمعه «محمد […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

منابع امنیتی از ترور افسر مسئول در دستگاه مبارزه با فساد در استان میسان عراق خبر دادند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از میدل ایست نیوز، «ماجد حمید»، یکی از افسران پلیس عراق در این باره گفت: افراد مسلح ناشناس سوار بر یک تاکسی صبح جمعه «محمد الشموسی»، از افسران دستگاه مبارزه با فساد عراق را در نزدیکی منزلش در العماره ترور کردند.

وی افزود: الشموسی مسئول نظارت بر احکام دستگیری متهمان فساد از سوی سازمان “شفافیت” عراق بود.

این دومین افسری است که طی کمتر از دو هفته در بغداد ترور می‌شود. پیش از این نیز یک افسر بلند پایه در اطلاعات عراق در منطقه البلدیات در شرق بغداد ترور شده بود.

«نبراس ابوعلی»، که اوایل ماه جاری در بغداد ترور شد، معاون مدیر اداره نظارت در دستگاه اطلاعات عراق بود.

از سوی دیگر، یک مسئول نظامی عراق روز جمعه فاش کرد که نیروهای ارتش عراق به زودی عملیاتی علیه هسته‌های گروه تروریستی داعش انجام خواهند داد.

این عملیات ارتش در راستای تلاش‌های دولت برای کاهش خطر گروه داعش در مناطق بیابانی و کوهستانی در غرب و شمال کشور و آماده سازی شرایط امن برای برگزاری انتخابات آتی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

این مسئول در فرماندهی ستاد عملیات مشترک بغداد در گفت وگویی با «العربی الجدید» از عملیات جدید و قریب الوقوع نیروهای امنیتی عراق برای هدف قرار دادن هسته‌های داعش و مخفیگاه های این گروه در حمرین، قره جوخ، کرکوک، الحضر، الزور، خانقین و بیابان الانبار در شمال، شرق و غرب عراق خبر داد.

این مسئول به شرط عدم ذکر نامش تاکید کرد این عملیات تحت پوشش ائتلاف بین المللی ضد داعش و جنگنده‌های ارتش عراق و با هدف بررسی مناطق دارای نابسامانی امنیتی و پایان فعالیت های تروریستی انجام خواهد شد.

وی اشاره کرد که طرح گسترده‌ای برای تامین امنیت انتخابات آتی وجود دارد که این عملیات بخشی از آن و برای فراهم کردن شرایط برگزاری انتخاباتی امن است.

با وجود پیشرفت آشکار نیروهای امنیتی در جنگ با داعش طی ماه های اخیر که منجر به کشته شدن شماری از فرماندهان داعش و انهدام هسته ها و باندهای وابسته به آن با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی شده است، اما هنوز مناطقی در عراق شاهد حملات تروریستی به ویژه در کرکوک، دیالی و بغداد است که از نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی قربانی می گیرد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق چهارشنبه از انهدام پناهگاه بزرگ داعش در وادی الثرثار در پی عملیات نظامی در شهر سامراء خبر داد.

از طرفی دیگر پلیس کرکوک نیز خبر داد که دو عضو گروه تروریستی داعش در استان را دستگیر کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید