امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 491679 |
تاریخ انتشار : 29 دی 1401 - 13:17 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اروپایی‌ها خودشان را در دنیا همه کاره می‌دانند در حالی که خلاف‌های قانونی نیز انجام می‌دهند. وی عنوان کرد: چهل و […]

محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اروپایی‌ها خودشان را در دنیا همه کاره می‌دانند در حالی که خلاف‌های قانونی نیز انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد: چهل و سه سال پیش در قانون اساسی ما، مسئولیت سپاه به صورت دقیق مشخص شده است و به عنوان یک سازمان قانونی ثبت شده و از آن پس نیز تمام چارچوب‌های قانونی را رعایت کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، پارلمان اروپا سپاه را تروریست معرفی می‌کند و با این اقدام، باید درب پارلمان اروپا را گل گرفت که این چنین یک تشکیلات نظامی بسیار قوی و با چارچوب مشخص که در مسیر قانون حرکت می‌کند را تروریست می‌نامند.
کوثری خطاب به اروپایی‌ها تصریح کرد: تروریست شما، آمریکا و عربستان هستید که داعش و القاعده و سایر گروه‌ها را ایجاد کردید یا سپاه که در مقابل این گروه‌های تروریستی ایستاد و جان مردم و ملت‌ها را نجات داد؟
وی اضافه کرد: نمایندگان کشورهای اروپایی در قالب پارلمان اروپا چنین تصمیمی گرفتند و در مقابل سران آنها باید عاقلانه تر رفتار کنند که جلوی این اقدام گرفته شود تا کلیت اروپا زیر سوال نرود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر سران کشورهای اروپایی نیز این مساله را پیش ببرند باید بدانند که در برابر مردم دنیا زیر سوال خواهند رفت؛ چرا که یک تشکیلات نظامی قانونی و مشخص را تروریست خطاب می‌کنند در صورتی که سازمان سپاه چارچوب مشخصی دارد.
کوثری با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی حتماً نسبت به این اقدام عکس العمل نشان خواهد داد، گفت: مجلس حتماً در این رابطه تصمیمات قاطع اتخاذ خواهد کرد و روز یکشنبه حتماً به این موضوع رسیدگی خواهد شد.
وی در پایان افزود: دولتمردان ما نیز حتماً نسبت به این اقدام پارلمان اروپا واکنش نشان خواهند داد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید