امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 455296 |
تاریخ انتشار : 02 بهمن 1400 - 17:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تزریق دوز سوم آسترازنکا در مشهد خبر داد. دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار در مشهد فوتی ناشی از ابتلا به امیکرون نداشته‌ایم، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت ابتلا به […]

صلح خبر/خراسان رضوی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تزریق دوز سوم آسترازنکا در مشهد خبر داد.

دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار در مشهد فوتی ناشی از ابتلا به امیکرون نداشته‌ایم، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت ابتلا به کرونا در استان در خصوص مبتلایان جدید ۱۱۹ نفر و بستری‌های موجود ۳۳۶ نفر است که از این تعداد ۹۲ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: همچنین بستری‌های جدید در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۴ نفر است. مجموع کل بستری‌ها  نیز ۲۵۳ نفر است که از این تعداد ۷۴ نفر در بخش مراقب ویژه بستری هستند.

پهلوان تاکید کرد: در طول ۱۰ روز گذشته شرایط متغیری از لحاظ مبتلایان به کرونا داشته‌ایم؛ در برخی از روزها آمار مبتلایان افزایشی و در برخی روزها کاهشی بود. اما شرایط نگران‌کننده بوده  و ممکن است در طول دو تا سه هفته آینده سویه امیکرون به پدیده غالب در کشور تبدیل شود.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هر چه قدر سویه امیکرون  غالب باشد با توجه به سرعت بالای انتقال به راحتی می‌تواند افراد زیادی را مبتلا کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان دوز اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال ۹۴.۷ درصد، دوز دوم ۸۱.۸۳ درصد و نوبت سوم ۱۹.۵ درصد رسیده است. 

پهلوان اضافه کرد: در حال حاضر  افرادی که نوبت دوز سوم آن‌ها فرا رسیده است و قصد دارند دوز سوم را واکسن آسترازانکا تزریق کنند به مراکزی همچون مراکز تجمعی شهید محرابی واقع در «مجد ۲۸، سالن ورزشی شهید محرابی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰»، مرکز تجمعی نمایشگاه بین‌المللی واقع در  «سالن عطار از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۴» و «مرکز تجمعی امت در فرهنگسرای امت بین ولایت ۱۱و ۱۳ از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ » مراجعه کنند.

پهلوان با توجه به صحبت‌های امروز استاندار تهران مبنی بر اینکه سن واکسیناسیون از ۱۲ سال به ۹ سال کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز ابلاغیه کتبی در این خصوص به دست ما نرسیده است که بتوانیم برای واکسیناسیون کودکان اقدام کنیم. به محض دریافت ابلاغیه واکسیناسیون این افراد را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید