امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 247767 |
تاریخ انتشار : 19 دی 1397 - 16:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر تردمیل اولین بار کی و چرا اختراع شد؟ پایگاه یک پزشک: بسیاری از وسایلی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم برای خود تاریخچه‌ای دارند که دانستنش می‌تواند بسیار جالب باشد، یکی از این وسایل تردمیل است. تاریخچه تردمیل‌ها به چهارهزار سال بازمی‌گردد، زمانی که از اشکال ابتدایی تردمیل برای […]

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر

تردمیل اولین بار کی و چرا اختراع شد؟

پایگاه یک پزشک: بسیاری از وسایلی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم برای خود تاریخچه‌ای دارند که دانستنش می‌تواند بسیار جالب باشد، یکی از این وسایل تردمیل است. تاریخچه تردمیل‌ها به چهارهزار سال بازمی‌گردد، زمانی که از اشکال ابتدایی تردمیل برای انتقال نیروی عضلانی حیوانات و انسان و انجام کار‌هایی مثل بالا بردن و پمپ کردن آب و آرد کردن استفاده می‌شد.
 
تاریخچه تردمیل – تردمیل نخستین بار چه زمانی اختراع شد؟
اما روند بعدی که باعث امروزی‌تر شدن تردمیل‌ها و نزدیک شدن تردمیل‌ها به کاربرد خانگی امروزی آن‌ها شد، زندان‌ها بود! در سال ۱۸۱۸، یک مهندس انگلیسی به نام «سر ویلیام کابیت»، ماشینی به نام تردویل (tread-wheel) ساخت، هدف او ایجاد تغییر و کار کشیدن از زندانیان لجوج و بیکار بود. زندانی‌ها در این ماشین باید روی استوانه‌ای که ۲۴ پره به شکل پله داشت، گام می‌نهادند و با تلاش برای بالا رفتن از آن باعث گردش آن می‌شدند.

با استفاده از نیروی زندانی‌ها آب پمپ می‌شد و غلات آرد می‌شدند. اگر دقت کنید «treadmill» دو بخش دارد، «tread» که معنی راه رفتن و پا گذاشتن را می‌دهد و «mill» که معنی آسیاب کردن را می‌دهد.

 
تاریخچه تردمیل – تردمیل نخستین بار چه زمانی اختراع شد؟
استفاده از این وسیله در زندان‌های انگلیس معمول شد، طوری که زندانیان در شیفت‌های هشت ساعته به کار گرفته می‌شدند و روزانه معادل ۲۲۰۰ متر پا می‌زدند. این بیگاری و کار طاقت‌فرسا توأم با سوء تغذیه، باعث مصدومیت و بیماری زندانی‌ها می‌شد، اما این امر مانع خرید تردویل‌ در انگلیس و آمریکا نمی‌شد.

وحشتی که این دستگاه در دل زندانی‌ها ایجاد می‌کرد، بیش از سختی کار با آن، یکنواختی و عدم تنوع کار با آن بود. با گذشت سال‌ها آمریکایی‌ها تدریجا این شکل از کار شاقه را در زندان‌ها متوقف کردند و به جای آن، زندانی‌ها را وادار به کار‌های دیگری مثل چیدن پنبه و خرد کردن تخته‌سنگ‌ها کردند. در انگلیس هم در اواخر قرن نوزدهم استفاده از تردویل‌ها ممنوع شد.

از این زمان به بعد تردمیل‌ها به بوته فراموشی سپرده شدند، تا اینکه دکتر کنت کوپر در سال ۱۹۶۸، کتابی به نام ورزش هوازی یا «Aerobics» نوشت که در آن اشاره شده بود اگر شخصی چهار تا پنج روز در هفته، هر بار هشت دقیقه بدود، شرایط فیزیکی بهتری خواهد شد. ویلیام استاب -یک مهندس مکانیک- این کتاب را خواند و به فکر ساخت یک تردمیل ورزشی افتاد. نام نخستین تردمیل «PaceMaster 600» بود، او نمونه ابتدایی این دستگاه را برای دکتر کوپر فرستاد، دکتر کوپر نخستین خریدار این تردمیل شد و به این ترتیب نخستین کارخانه تولید تردمیل در کلیفتون واقع در نیوجرسی به راه افتاد.

 
تاریخچه تردمیل – تردمیل نخستین بار چه زمانی اختراع شد؟
اگر در اثر مثبت تردمیل‌ها در سلامتی شک دارید باید بگویم که عمر طولانی ویلیام استاپ شاهدی بر موفقیت تردمیل‌هاست، ویلیام استاب، تازه همین ماه پیش فوت کرد، آن هم در ۹۶ سالگی، او تا دو ماه قبل از مرگش از تردمیل استفاده می‌کرد!
 
تاریخچه تردمیل – تردمیل نخستین بار چه زمانی اختراع شد؟
پژوهش‌های پزشکی که این یکی دو ساله انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که اگر شخصی دوره‌های بی‌حرکتی و نشستن طولانی داشته باشد، حتی اگر جلسات ورزشی منظمی هم داشته باشد، نمی‌تواند اثرات منفی این دوره‌های بی‌حرکتی را خنثی کند، به همین دلیل است که استفاده از میز‌های کار مخصوصی که کاربر باید پشت آن‌ها به جای نشستن بایستد و حتی استفاده از تردمیل پشت میز‌های کار هم در حال معمول شدن است.
 
تاریخچه تردمیل – تردمیل نخستین بار چه زمانی اختراع شد؟

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید