امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 483069 |
تاریخ انتشار : 06 مهر 1401 - 13:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

منابع خبری از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در بغداد در آستانه برگزاری جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان خبر دادند. به گزارش صلح خبر، خبرنگار روسیا الیوم در عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در آستانه آغاز جلسه پارلمان این کشور تدابیر شدید امنیتی را در بغداد اتخاذ کرده‌اند. طبق این گزارش، نیروهای امنیتی عراق از […]

منابع خبری از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در بغداد در آستانه برگزاری جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان خبر دادند.

به گزارش صلح خبر، خبرنگار روسیا الیوم در عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در آستانه آغاز جلسه پارلمان این کشور تدابیر شدید امنیتی را در بغداد اتخاذ کرده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی عراق از نیمه شب گذشته چند خیابان را در راستای جلوگیری از برگزاری احتمالی تظاهرات مسدود کرده‌اند.

در همین حال، شبکه سومریه نیوز نیز با انتشار تصاویری از حضور چند معترض در میدان “التحریر” در مرکز بغداد در اعتراض به ازسرگیری جلسات پارلمان عراق خبر داده است.

تدابیر شدید امنیتی در بغداد در آستانه برگزاری نشست پارلمان/ حضور ده‌ها معترض در میدان "التحریر"

پیش از این نیز ائتلاف حاکمیت به رهبری خمیس الخنجر مخالفت خود را با استعفای الحلبوسی اعلام کرده بود. همچنین جریان “الامتداد” و ۱۱ نماینده مستقل اعلام کردند که در نشست امروز پارلمان شرکت نخواهند کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) دوشنبه اعلام کرد که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق از سمتش استعفا کرد.

رسانه‌های عراق با انتشار تصویری از بیانیه هیئت رئیسه پارلمان عراق اعلام کردند که نمایندگان پارلمان به همین منظور چهارشنبه هفته جاری نشستی را برگزار خواهند کرد.

طبق بیانیه منتشر شده، قرار است که در این نشست استعفای الحلبوسی به رأی گذاشته شود و همچنین معاون اول رئیس پارلمان نیز انتخاب شود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق ۱۸ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد و اکنون با وجود گذشت حدود یک سال از برگزاری این انتخابات، تاکنون دولت جدیدی تشکیل نشده است و به همین دلیل عراق وارد یک بن‌بست سیاسی در نتیجه اختلافات میان احزاب شده‌ است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید