امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 477630 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 - 18:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

منابع خبری از ادامه برقراری تدابیر شدید امنیتی در بغداد به رغم آرامش نسبی حاکم بر این شهر پس از تظاهرات عصر دوشنبه خبر دادند. به گزارش صلح خبر، روزنامه العربی الجدید امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که علی‌رغم پایان تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بغداد اما تدابیر شدید امنیتی همچنان در این شهر […]

منابع خبری از ادامه برقراری تدابیر شدید امنیتی در بغداد به رغم آرامش نسبی حاکم بر این شهر پس از تظاهرات عصر دوشنبه خبر دادند.

به گزارش صلح خبر، روزنامه العربی الجدید امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که علی‌رغم پایان تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بغداد اما تدابیر شدید امنیتی همچنان در این شهر برقرار است.

طبق این گزارش، پس از تظاهرات همزمان عصر دوشنبه حامیان چارچوب هماهنگی و حامیان جریان صدر، درحال حاضر آرامش نسبی در بغداد حاکم شده است و هیچگونه اتفاق خشونت‌آمیز و درگیری گزارش نشده است.

العربی الجدید همچنین نوشت که علی‌رغم این آرامش اما منطقه سبز بغداد همچنان شاهد حضور حامیان صدر است و تعداد آنها نیز درحال افزایش است.

هزاران تن از طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر دوشنبه تحت عنوان «حمایت از مشروعیت» در بغداد تظاهرات کردند. در مقابل، حامیان جریان صدر در چند استان عراق به خیابان‌ها آمدند.

پس از تظاهرات عصر دوشنبه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دوشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که نیروهای امنیتی باید از اموال و دارایی‌های خصوصی و عمومی و نهادهای رسمی دفاع و مانع هرگونه آسیب رساندن به آنها شوند.

وی همچنین از تظاهرات کنندگان خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری کنند و به نهادهای دولتی احترام بگذارند و نظم عمومی را رعایت کنند.

نخست وزیر عراق افزود: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای بحران کنونی، پشت میز گفتگوی ملی بنشینند.

دعوت الکاظمی از طرف‌های عراقی برای گفت‌وگو استقبال و حمایت محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور را به همراه داشت.

وی در توییتی در این باره نوشت: ما از ابتکارعمل نخست‌وزیر و یافتن راه حلی برای وقایع کشور حمایت می‌کنیم.

الحلبوسی همچنین بر اهمیت نشستن همه طرف‌ها بر سر میز گفت‌وگو و برداشتن گام‌های عملی برای حل بحران کنونی عراق تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید