امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 472874 |
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1401 - 16:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امور دانشجویان از برگزاری نخستین المپیاد دانشجویان بین الملل در کشور خبر داد و گفت: بیش از یکصد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند. به گزارش صلح خبر، دکتر هاشم داداش‌پور در گردهمایی مدیران تربیت بدنی، شاهد و ایثارگر و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره […]

رئیس سازمان امور دانشجویان از برگزاری نخستین المپیاد دانشجویان بین الملل در کشور خبر داد و گفت: بیش از یکصد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند.

به گزارش صلح خبر، دکتر هاشم داداش‌پور در گردهمایی مدیران تربیت بدنی، شاهد و ایثارگر و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید چمران و نقش الگویی آن شهید والامقام برای دانشجویان، گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشجویان و مراکز آموزشی به مدت دو سال باعث مشکلات جسمی_حرکتی در میان دانشجویان به‌ویژه دختران شد و نیاز بود به سرعت در رفع این مشکل گام برداریم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: با کاهش کرونا و از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، چهار المپیاد ورزشی برای تابستان سال جاری تعریف کردیم تا بتواند موجی در سطح دانشگاه‌های کشور ایجاد کند و مشکلات پدیدآمده ناشی از تعطیلات کرونایی را جبران کرده و توجه به ورزش بصورت عام و مسابقات ورزشی همگانی و قهرمانی بطور خاص مورد توجه دانشجویان قرار گیرد.

دکتر داداش‌پور با اشاره به سیاست‌های سازمان امور دانشجویان در موضوع سلامت جسم و روان، اظهار کرد: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در کنار موضوع آموزش، سلامت جسم و روان دانشجویان را نیز از اولویت‌های اساسی و ضروری خود می‌داند و در همین راستا علاوه بر برگزاری چهار المپیاد ورزشی در سراسر کشور، جشنواره سلامت را نیز  برای نخستین بار کلید زده است، به طوری که اکنون این جشنواره در بازه زمانی ۶ ماهه در مراکز آموزش عالی آغاز شده است و مراسم اختتامیه آن در فصل پاییز و متمرکز برگزار خواهد شد و ما این اقدامات را برای نشاط و شادابی دانشجویان، با قوت و قدرت و مستمر ادامه می‌دهیم.

معاون وزیرعلوم با بیان اینکه بیش از یک هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز  آموزشی کشور حضور دارند، یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار المپیاد دانشجویان بین‌الملل را تعریف کرده‌ایم که در شهریور ماه و به میزبانی دانشگاه مازندران و با حضور دانشجویان بین‌الملل از ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی افزود: انتظار می‌رود همه دانشگاه‌ها در برگزاری پرشکوه همه المپیادها، بویژه المپیاد بین‌الملل، همیاری و همکاری لازم را به عمل آورند تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در عرصه بین‌المللی باشیم.

دکتر داداش پور در همین رابطه افزود: بی‌شک برگزاری موفق و انعکاس آثار مثبت آن در سطح ملی و بین‌المللی، در جذب دانشجویان بین‌الملل مؤثر است و ما در دولت سیزدهم به دنبال جذب حداکثری دانشجویان از کشورهای مختلف هستیم.

معاون وزیر علوم در پایان از همه دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های میزبان به دلیل همکاری و حضور پررنگ در برنامه‌هایی که سازمان تدارک دیده شده، قدردانی کرد و افزود: دولت سیزدهم در دهه پنجم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مغفول مانده، است و با عزمی استوار و کار شبانه‌روزی و حضور در میان مردم کار را دنبال می‌کند و ما هم به طبع اراده دولت، این حرکت جهادی را در سازمان دانشجویان دنبال می‌کنیم و در این راستا از هر فرصتی برای جبران کم‌کاری‌ها و تحقق منویات رهبری در عرصه دانشگاهی استفاده می‌کنیم و انتظار داریم همکاران ما در صف نیز همراه با نیروهای ستادی در این مسیر گام‌های محکمی بردارند تا همه ما موجبات خشنودی خدا و رضایت مردم را فراهم آوریم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید