امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 482824 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1401 - 21:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در ملاقات «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد. به گزارش صلح خبر، حسین  امیرعبداللهیان  با رد هرگونه مداخله خارجی […]

در ملاقات «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

به گزارش صلح خبر، حسین  امیرعبداللهیان  با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات‌زدا در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره‌گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه، باعث بازگشت سریع‌تر صلح و آرامش به سوریه شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی، درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت: تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ‌کننده اروپا در حال انجام است. ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند  و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن، تاکید دارد.
فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم، اظهار کرد: همکاری‌ها میان تهران – دمشق در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به بهترین شکل ادامه دارد.
وی افزود: دمشق در شرایط جاری بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری مشترک به‌منظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه، تاکید دارد.
تحولات منطقه‌ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اوضاع فلسطین و تحولات بین‌المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفت‌وگوهای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این دیدار بود.انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید