امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 493171 |
تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - 9:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پادشاه اردن با تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تحولات منطقه‌ای و لزوم از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر سلطنتی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم، پادشاه این کشور در سفر رسمی خود به آمریکا با روسا و اعضای […]

پادشاه اردن با تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تحولات منطقه‌ای و لزوم از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر سلطنتی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم، پادشاه این کشور در سفر رسمی خود به آمریکا با روسا و اعضای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد.
عبدالله دوم در دیدار با رئیس و اعضای کمیته خدمات نظامی بر تمایل اردن درخصوص افزایش همکاری با ایالات متحده در زمینه‌های نظامی و دفاعی تاکید کرد.
وی در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه و مساله فلسطین بار دیگر تاکید کرد که موضع اردن درباره این مساله ثابت است.
پادشاه اردن اعلام کرد، با اقدامات یکجانبه مخالف است، تنش‌ها باید متوقف و آرامش مجددا برقرار شود تا یک افق سیاسی برای از سرگیری مذاکرات جدی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به دست آید.
وی بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به صلحی جامع و عادلانه بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری که تضمین کننده ایجاد کشور مستقل فلسطین است، تاکید کرد.
عبدالله دوم در این سفر علاوه بر همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم در قالب یک رویکرد جامع، تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه را بررسی کرد.
اعضای کمیته خدمات نظامی هم بر عمق مشارکت راهبردی اردن و ایالات متحده تاکید و از تلاش‌های پادشاه اردن برای تقویت روابط دوستانه و همکاری نزدیک بین دو کشور قدردانی کردند.
آنها همچنین از نقش اردن تحت رهبری عبدالله دوم در ارتقای ثبات و تلاش برای برقراری صلح در منطقه تشکر کردند.
پادشاه اردن تور خارجی خود را از ۲۵ ژانویه آغاز و به قطر و کانادا سفر کرده است و ایالات متحده آخرین مقصد اوست. دفتر سلطنتی اردن اعلام کرده عبدالله دوم در این سفر روز پنج‌شنبه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار می‌کند.
خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد که دو طرف درباره راه‌های تقویت شراکت استراتژیک و دوستی بین اردن و آمریکا از طریق گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف رایزنی خواهند کرد.
آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه قضیه فلسطین و نقش محوری آمریکا در قبال آن علاوه بر پیامدهای بحران اوکراین، از دیگر محورهای رایزنی عبدالله دوم و بایدن خواهد بود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید