امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 348691 |
تاریخ انتشار : 02 فروردین 1399 - 10:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر نخست وزیر پاکستان خواستار لغو تحریم های نا عادلانه آمریکا علیه ایران شد. به گزارش صلح خبر به نقل از شبکه الجزیره، عمران خان نخست وزیر پاکستان در یک کنفرانس خبری با نا عادلانه خواندن تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایطی که این کشور در حال مبارزه با […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

نخست وزیر پاکستان خواستار لغو تحریم های نا عادلانه آمریکا علیه ایران شد.

به گزارش صلح خبر به نقل از شبکه الجزیره، عمران خان نخست وزیر پاکستان در یک کنفرانس خبری با نا عادلانه خواندن تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایطی که این کشور در حال مبارزه با ویروس کرونا است، گفت: من تاکید می کنم و اصرار می ورزم که جامعه بین الملل تحریم های ایران را بردارد.

وی ادامه داد: این خیلی غیرعادلانه است که ایرانی‌ها از طرفی با گسترش ویروس کرونا مقابله می‌کنند و از طرف دیگر با تحریم‌های بین‌المللی روبرو هستند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری پاکستان گفته است که عمران خان نامه ای از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا و لغو تحریم ها دریافت کرده است.

به گزارش صلح خبر، حسن روحانی در نامه‌هایی به سران برخی از کشورها از آنها خواسته است تا به دولت آمریکا فشار بیاورند تحریم‌ها را لغو کند، چراکه تحریم‌های آمریکا مانع از مقابله این کشور با ویروس کرونا می شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه درباره نامه رئیس جمهوری ایران گفت: مسکو نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور ایران خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا دریافت کرده و آماده کمک به تهران در مقابله با شیوع این ویروس است.

ریابکوف با بیان این که “تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مانع همکاری عادی و کمک‌رسانی به ایران است”، تصریح کرد: روسیه از آمریکا می‌خواهد که دست از رویکردهای سیاسی تنگ‌نظرانه علیه ایران بردارد.

علاوه بر روسیه، چین هم از آمریکا خواسته است که هرچه زودتر تحریم‌های ایران را به دلیل شیوع کرونا لغو کند.

در همین راستا نمایندگی ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به ادامه تحریم‌های آمریکا در شرایط گسترش ویروس کرونا اعتراض کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به گسترش کرونا در ایران آمده است: تحریم‌های آمریکا واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را برای ایرانیان تقریبا غیرممکن می‌کند. بنابراین، تلاش‌های ملی مربوطه ما برای مقابله با این بیماری را به طور جدی تضعیف می‌سازد.

در ادامه بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل آمده است: در شرایط فعلی و با توجه به ماهیت این بیماری همه‌گیر، جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد که به سرعت تمام تحریم‌هایی را که به طور غیرقانونی به ایران تحمیل کرده ‌است برطرف سازد تا ایران به مهار بهتر ویروس قادر شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید