امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477274 |
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 - 10:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/مرکزی ساوه گرمترین نقطه استان مرکزی به شمار می‌رود اما در عین حال، برخورداری این شهرستان از مناطق ییلاقی و سردسیر موجب شده است که مردم این شهرستان و حتی برخی مسافران و گردشگران دیگر نقاط استان و کشور، این مناطق ییلاقی را در روزهای تعطیل و آخر هفته به عنوان مقصد گردشگری خود […]

صلح خبر/مرکزی ساوه گرمترین نقطه استان مرکزی به شمار می‌رود اما در عین حال، برخورداری این شهرستان از مناطق ییلاقی و سردسیر موجب شده است که مردم این شهرستان و حتی برخی مسافران و گردشگران دیگر نقاط استان و کشور، این مناطق ییلاقی را در روزهای تعطیل و آخر هفته به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

به گزارش صلح خبر، سد الغدیر ساوه به همراه سدهای دیگر خاکی کوچک و بزرگ و نیز کانال ‌ها و استخرهای کشاورزی این شهرستان که قطب کشاورزی کشور به شمار می‌رود، از جاذبه‌های تفریحی ساوه در روزهای تعطیل هستند و گردشگران را ترغیب می‌کنند تا در گرمای تابستان در آب‌های عمیق سدها، کانال‌ها و استخرهای کشاورزی شنا کنند، ولی متاسفانه عموم این تفریحات بدون توجه به موارد ایمنی صورت می گیرد و برخی از آنها شیرجه‌های بی‌بازگشتی می زنند.

گرفتن عضلات در نتیجه عدم برخورداری از مهارت کافی برای شنا کردن، برخورد با کف استخر در اثر شیرجه عمیق و حمله قلبی بر اثر سردی آب از جمله عوامل غرق شدن افراد در آب‌ رودخانه و سدهاست و به دلیل نبود نجات غریق در سدها، استخرهای کشاورزی و رودخانه‌ها، آمار مرگ‌های آبی افزایشی است.

در همین رابطه مدیر بهره‌برداری از سد الغدیر ساوه در گفت و گو با صلح خبر، اظهار کرد: متاسفانه در طول یکسال گذشته دو نفر از هموطنان در حین شنا کردن در کانال‌های آبیاری دشت ساوه جان خود را از دست داده‌اند و در پی وقوع این حوادث ناگوار خانواده‌هایی داغدار شدند،

سیدجلال شاهرخ با بیان اینکه شنا کردن در دریاچه سد الغدیر و کانال‌های آب‌رسانی بسیار خطرناک و مرگبار است، افزود: از سال ۱۳۷۴ تاکنون، با وجود هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها بیش از ۴۰ نفر در این آب‌ها غرق شده‌اند که بسیاری از آنها شناگران ماهری بوده‌اند ولی به دلیل شرایط و وضعیت طبیعی آب دریاچه و کانال، از نجات خود عاجز مانده و متاسفانه غرق شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که جوانان و گردشگران اخطار و هشدارها را نادیده گرفته و وارد آب می‌شوند ولی عاجزانه درخواست می‌شود از وارد شدن به آب و شنا کردن خودداری شود و به این موضوع نیز توجه شود که امدادرسانی به دلیل بعد مسافت و طولانی بودن مسیر ناهموار کانال‌های آبیاری با سختی و مشکلاتی همراه است.

شاهرخ بیان کرد: اطلاع رسانی در جلوگیری از حوادث تلخ و ناگوار و ترویج فرهنگ مربوطه، مستلزم عزم همگانی تمامی دستگاه‌های متولی و ذیربط است و انتظار می‌رود با توجه به گرمای شدید هوا و استقبال و گرایش جوانان به شنا کردن و حق آنها از فضاهای تفریحی و ورزشی و آموزشی، شرایطی را فراهم آورند که جوانان و خانواده ها به سهولت بتوانند از استخرها و مکان های اختصاص یافته جهت شنا استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید