امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 473121 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 22:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد درخواست رسیدگی رییس جمهور به مشکلات فرهنگی، کم آبی بی سابقه به ویژه بیکاری قشر جوان در سفر روز پنجشنبه (دوم تیرماه) هیات دولت به استان را دارد. حجت الاسلام رضا نوری پیش از سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی در […]

صلح خبر/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد درخواست رسیدگی رییس جمهور به مشکلات فرهنگی، کم آبی بی سابقه به ویژه بیکاری قشر جوان در سفر روز پنجشنبه (دوم تیرماه) هیات دولت به استان را دارد.

حجت الاسلام رضا نوری پیش از سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی در گفت و گو با صلح خبر اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات استان خراسان شمالی بیکاری قشر جوان است که سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به شرایط صنعتی استان اظهار کرد: مشکل بیکاری جوانان باعث دشواری و افزایش سن ازدواج در این قشر پر انرژی و فعال می شود و این در حالی است که استان پتانسیل های صنعتی بسیاری دارد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آمارهای منتشر شده افزود: خراسان شمالی استان کم برخورداری نسبت به سایر استان های کشور است و رفع مشکلات این استان و همچنین کاهش شکاف آماری بین خراسان شمالی با دیگر استان ها نیازمند تمرکز بیشتری است.

افزایش بودجه در طرح های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام رضا نوری در بخش دیگری از این مصاحبه به مشکلات فرهنگی در حاشیه شهرها و محله های اشاره داشت.

وی تصریح کرد: بیکاری، مشکلات و مصائب مختلفی را به دنبال دارد که یکی از مهم ترین آنها مشکل فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اجرای طرح های محله اسلامی اجماع محور و همچنین احداث اماکن ورزشی و فرهنگی کمک شایانی به این معضل داشته است.

وی با درخواست افزایش بودجه در این بخش ها عنوان کرد: طرح های مذکور اثر مثبتی در راستای رفع مشکلات فرهنگی در محلات کم برخوردار دارد اما تحقق نتیجه مورد انتظار،  نیازمند همت ملی و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی است.

حجت الاسلام رضا نوری از رییس جمهور خواست افزایش بودجه برای حل مشکلات فرهنگی در حاشیه شهر ها با احداث اماکن فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کم آبی بی سابقه در دشت های استان

نماینده ولی فقیه در استان رفع مشکل کم آبی را از دیگر خواسته های مردم خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: طی سال‌های اخیر مشکلات بسیاری در تامین آب شرب و همچنین آب کشاورزی در خراسان شمالی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه افزود: پیش از این اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکل کم آبی در استان انجام شده که به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: تخصیص اعتبار به پروژه انتقال آب از پارک جنگلی پلنگ دره به مرکز استان و همچنین لای‌روبی مسیر انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد سبب افزایش کیفیت آب شرب مردم می شود.

وی با اشاره اینکه برنامه های متفاوتی در این حوزه طی سال های اخیر اجرایی شده است، افزود: انتقال آب های مرزی باید در اولویت رفع این مشکل قرار گیرد که نیازمند اعتبار ملی است.

به گزارش صلح خبر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، فردا پنجشنبه دوم تیرماه به خراسان شمالی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید