امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 91781 |
تاریخ انتشار : 09 تیر 1395 - 12:52 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر :به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف مردم سردشت ، جمعی از مسئولین آذربایجان غربی و مهمانان خارجی از اقلیم کردستان عراق برگزار شد استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مقاومت و ایثار مردم سردشت در طول جنگ تحمیلی گفت : […]

solhkhabar-sardasht

به گزارش پایگاه صلح خبر :به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف مردم سردشت ، جمعی از مسئولین آذربایجان غربی و مهمانان خارجی از اقلیم کردستان عراق برگزار شد استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مقاومت و ایثار مردم سردشت در طول جنگ تحمیلی گفت : تلاش ها و مجاهدت های مردم غیور سردشت باید بیشتر تبین و گفته شود .
 وی با اشاره به اینکه  هدف اصلی استکبار و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از رژیم صدام را خیال بی اساس براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد ،افزود : این ، مردم متحد ایران اسلامی بودند که با مقاومت توطئه های آنان را خنثی کردند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اتحاد و همدلی اقوام و مذاهب در ایران اسلامی گفت : دشمنان خیال می کنند اقوام و مذاهب تهدیدی برای نظام است غافل از اینکه اتحاد اقوام و مذاهب در ایران فرصتی برای توسعه کشوراست و تا کنون توطئه های دشمنان را خنثی ساخته است.
سعادت همچنین در این مراسم درباره پیگیری و رفع مشکلات معیشتی و مصدومان بمباران شیمییایی سردشت قول مساعد داد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این مراسم بمباران شیمیایی علیه مردم بی گناه سردشت را اوج شرارت صدام و ایادی استکبار در جنگ تحمیلی دانست و گفت : سکوت مجامع بین المللی در برابر این حادثه پرده های ریا را از چهره اهریمنی استکبار کنار زده و شعارهای توخالی آنان را برای جهانیان بیشترعیان کرد.
سردار خرم ایستادگی و مقاومت و همدلی مردم سردشت با رزمندگان در طول جنگ تحمیلی را ستودنی عنوان کرد و افزود : مردم این دیار، بانیان فرهنگ جهاد ، شهادت و ایثار هستند که این فرهنگ ایثار و مقاومت باید نسل به نسبل متقل شود .
قرائت پیام رییس مجلس شورای اسلامی به این مراسم توسط نماینده مردم سردشت پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی  بخش دیگری از این مراسم بود که دربخشی از این پیام  دکتر لاریجانی  با گرامیداشت یادو خاطره شهدای بمباران سردشت از مردم این شهرستان به عنوان نماد پایداری و بردباری در برابر سختی ها یاد کرده است.
همچنین در این مراسم پیام وزیر امور خارجه کشور مان نیز توسط کارشناس ارشد معاونت حقوقی و امور بین الملل وزارت امورخارجه قرائت شد .
دکتر ظریف در بخشی از این پیام ضمن گرامیداشت یادوخاطره  رشادت ، مقاومت و مظلومیت همه شهیدان و جانبازان شیمیایی وابراز همدردی با خانواده های معزز این فاجعه غم انگیز ، هرگونه فعالیت مرتبط با سلاح های کشتار جمعی ازجمله سلاح های شیمیایی و کاربرد آنها توسط هرکس و تحت هر شرایطی را براساس سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران محکوم کرده و خواهان حذف این قبیل تسلیحات از زرادخانه نظامی کشور ها شده است .
وزیر امورخارجه کشورمان در این پیام احقاق حقوق جانبازان و قربانیان سلاح های شیمیایی کشورمان را ازمجاری قانونی بین المللی  مهمترین و جدی ترین برنامه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده است.
قرائت پیام مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
همچنین در این مراسم محمود حاجی صالح وزیر انفال و شهیدان اقلیم کردستان عراق بعنوان مهمان ویژه این مراسم  در سخنانی ضمن گرامیداشت یادوخاطره  شهدای بمباران شیمیایی سردشت گفت : استفاده رژیم بعث عراق از سلاح های شیمیایی برعلیه مردم بی دفاع سردشت و حلبچه اقدام غیر قانونی و برخلاف مصوبه کنوانسیون منع استفاده از  سلاح های  کشتار جمعی بود.
اهداء یادبود شهدای بمباران شیمیایی حلبچه توسط وزیر انفال و شهیدان اقلیم کردستان عراق به استاندار آذربایجان غربی پایان بخش این مراسم بود.
هفتم تیر سال 1366 نیروی هوایی حزب بعث عراق بمب های شیمیایی خود را در 4 نقطه پر ازدحام شهر سردشت به کار گرفت که براثر این حمله ی ناجوانمردانه هزاران تن از مردم بی گناه این شهر مصدوم و شهید شدند.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید