امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 47830 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1394 - 20:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بیانیه موسسه صلح خبر در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه بیانیه سید مهدی حسینی در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه  پس از حوادث روز یکشنبه ۲۲ آذرماه صادر و توسط دفتر ایشان منتشر گردید. مهندس سید مهدی حسینی در این بیانیه ضمن ابراز انزجار از حوادث رخ داده در نیجریه از سازمان های بین المللی خواست تا به […]

بیانیه موسسه صلح خبر در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه

بیانیه سید مهدی حسینی در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه  پس از حوادث روز یکشنبه ۲۲ آذرماه صادر و توسط دفتر ایشان منتشر گردید. مهندس سید مهدی حسینی در این بیانیه ضمن ابراز انزجار از حوادث رخ داده در نیجریه از سازمان های بین المللی خواست تا به وظایف ذاتی خود عمل نمایند.

متن بیانیه موسسه صلح خبر در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاصْبِرْ کَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَ مَا یُوعَدُونَ لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَهً مِّن نَّهَارٍ بَلَاغٌ فَهَلْ یُهْلَکُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ  سوره الأحقاف آیه ۳۵

پس صبر کن آن‏گونه که پیامبران «اُولو العزم» صبر کردند، و براى (عذاب) آنان شتاب مکن! هنگامى که وعده ‏هایى را که به آنها داده میشود ببینند، احساس میکنند که گویى فقط ساعتى از یک روز (در دنیا) توقّف داشتند؛ این ابلاغى است براى همگان؛ آیا جز قوم فاسق هلاک می‏شوند؟!

متاسفانه اخباری از نیجریه به دست رسید که حاکی از تجاوز آشکارای حاکمیت ظلم به حدود انسانیت ، حریّت و وجدان انسانی در آن کشور بود. یورش ارتش نیجریه به حسینیه بقیه‌الله متعلق به شیعیان نیجریه و جنبش اسلامی و حمله به منزل شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه و شهادت همسر و پسر شیخ زکزاکی و بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان نیجریه باعث تأثّر و تألّم شدید گردید.

این عمل ارتش با حمایت دولت نیجریه ، مصداق بارز تروریسم دولتی است.

این اقدام نشانه از نقشه های شوم و دسیسه های پنهانی برنامه ریزی شده دولتی در کشوری است که پرجمعیت ترین گروه شیعی را در آفریقا دارد. باید توجه نمود که این اقدام ارتش نیجریه پس از مدت زمان کوتاهی از حمله گروه تروریستی بوکوحرام (لعن الله اجمعین) به دسته عزاداران امام حسین علیه‌السلام در روستایی در حومه شهر «کانو» واقع در شمال نیجریه و شهادت جمعی از شیعیان رخ داده است. این اقدامات همسو را چگونه باید تفسیر نمود؟ آیا حذف ۱۰ میلیون شیعه در نیجریه ممکن می باشد؟

مسلما این اقدامات بر این هدف استوار گردیده است که با تحدید و ارعاب و خشونت ، مسلمان شیعی را بر آن دارد تا از حرکت و جنبش اسلامی و حمایت از رهبری آن ، خودداری ورزیده و مسیری دیگر در پیش گیرند. اما این دشمنان ولایت غافلند از وعده الهی که می فرمایند:

والذین هاجروا فی سبیل‌الله ثم قتلوا او ماتوا لیرزقنهم الله رزقا حسنا و ان‌الله لهو خیر الرازقین
و آنان که در راه خدا از وطن هجرت گزیده و در این راه کشته شده یا مرگ‌شان فرا می‌رسد. البته خدا رزق و روزی نیکویی نصیب‌شان می‌گرداند، که همانا خداوند بهترین روزی ‌دهندگان است.

اینجانب ضمن محکومیت و اعلام انزجار از این اقدام دهشتناک ، از سازمان ملل متحد ، دیده بان حقوق بشر ، سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی فعالان حوزه صلح خبر می خواهم با توجه به وظایف ذاتی خود ، سکوتشان را در رابطه با این اقدامات بشکنند و با تصمیم عاجل از بروز فجایعی همچون بوسنی و هرزگوبین ، میانمار (برمه) ، جمهوری آفریقای مرکزی جلوگیری نمایند.

در پایان این مصیبت را به محضر حضرت بقیه الله اعظم روحی و ارواحی له الفداه و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و کلیه شیعیان و آزادگان جهان تسلیت عرض می نمایم.

أَلاَ لَعْنَهُ اللّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ

سید مهدی حسینی

۲۳ آذرماه ۹۴

بیانیه موسسه صلح خبر در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :نگار

      ممنون از پایگاه خبری تون

    بدون نظر :