امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 492439 |
تاریخ انتشار : 05 بهمن 1401 - 21:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان شهردار همدان با تأکید بر اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ مبتنی بر عدالت، رویکرد فرهنگی، ارتقای سطح بهره‌وری و شهرداری الکترونیک است، گفت: بودجه پیشنهادی ۳۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان تقدیم شورای اسلامی شهر همدان شد. سیدمسعود حسینی با بیان اینکه بودجه‌ سال آینده ۳۳۰۰ میلیارد تومان است که عدد منابع و مصارف متوازن […]

صلح خبر/همدان شهردار همدان با تأکید بر اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ مبتنی بر عدالت، رویکرد فرهنگی، ارتقای سطح بهره‌وری و شهرداری الکترونیک است، گفت: بودجه پیشنهادی ۳۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان تقدیم شورای اسلامی شهر همدان شد.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه بودجه‌ سال آینده ۳۳۰۰ میلیارد تومان است که عدد منابع و مصارف متوازن بوده، مطرح کرد: بودجه سال آینده با رویکرد توجه به مطالبات شورای اسلامی شهر همدان، یک بودجه شفاف و مبتنی بر خزانه داری است که تقدیم مردم شهر همدان می شود.

وی با اشاره به مقایسه‌ بودجه امسال و سال آینده، افزود: امسال جمع مأموریت‌ها و تعهدات شهرداری همدان ۶۴ درصد بوده و هزینه‌های نگهداشت شهر ۳۶ درصد به میزان ۷۸۰ میلیارد تومان است.

شهردار همدان با اشاره به تفاوت در بودجه امسال خاطرنشان کرد: تعهدات قطعی شده سنواتی جزء مصارف بودجه عمرانی لحاظ می‌شود و جمع کل مأموریت‌ها و تعهدات بودجه سال ۱۴۰۲ که بودجه عمرانی و توسعه‌ای محسوب می‌شود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و هزینه نگهداشت شهر و هزینه جاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی به بودجه عمرانی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: هزینه جاری از ۷۸۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه جمع مأموریت، تعهدات شهرداری و بودجه عمرانی ۶۱.۳ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود، تأکید کرد: در مقابل هزینه‌های نگهداشت شهر ۳۷.۸ درصد است که این میزان در مقایسه با قانون ماده ۶۸ شهرداری ۴۰ درصد بودجه عمرانی و ۶۰ درصد بودجه جاری، تقریبا برعکس است که این نسبت را در سال‌های گذشته داشتیم و رعایت کردیم و این نسبت را امسال در پیش خواهیم گرفت.

وی با اشاره به هزینه نگهداشت شهر و دستمزدها در سال گذشته، گفت: تقریبا ماهی ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه نگهداشت شهر همدان در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

شهردار همدان به سهم منابع درآمدی و جمع درآمد عمومی از بودجه کل به میزان ۱۹۷۰ میلیارد تومان که ۶۰ درصد بودجه را شامل می‌شود، اشاره کرد و یادآور شد: از محل واگذاری دارایی و سرمایه‌ای و محل فروش املاک ۱۱۵۰ میلیارد تومان که ۳۵ درصد بوده، پیش‌بینی‌شده است.

وی به جمع کل منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی ۱۳۸ میلیارد تومان که ۴.۲ درصد از بودجه را شامل‌ می‌شود، اشاره کرد و افزود: در مقایسه با سال ۱۴۰۱ فروش املاک از کل بودجه ۲۱۳۷ میلیارد تومانی که ۸۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و ۴۱ درصد از سهم بودجه را شامل می‌شد، پیش‌بینی امسال ۳۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه فروش املاک است و ۳۵ درصد بودجه را پیش‌بینی شده که تقریبا شش درصد کاهش را نسبت به سال ۱۴۰۲ از محل تأمین دارایی های سرمایه‌ ای که از محل فروش املاک بوده، رقم خواهیم زد.

حسینی با بیان اعمال سیاست هایی در قبال املاک در مناطق ۲، ۳ و ۴ مطرح کرد: در این مناطق قطعاتی از زمین‌ها در حوزه مشارکت و ساخت مسکن به صورت سرمایه‌گذاری به کار گرفته می‌شود که جزء نقاط قوت بودجه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر مدنظر قرار دادن سیاست‌ها و اولویت‌هایی که شورای شهر در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ برای شهرداری همدان مدنظر داشته است، تصریح کرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌های والای انقلاب مواردی مورد توجه بوده که برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان، استفاده از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس در تقویت گردشگری مذهبی و کمک به عمران و توسعه مساجد، راه کربلا و مسیر اربعین حسینی و… از جمله این موارد است.

شهردار همدان ضمن تاکید بر عادلانه‌ بودن بودجه با تلاش تیم مطالعاتی، برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در شهرداری همدان گفت: توجه به شهرداری الکترونیک حائز اهمیت بوده که مبنای آن در سال گذاشته شد و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری زیرساخت‌های موجود را با افزایش بودجه ۶۷ درصدی نسبت به اصلاحیه بودجه با رقم ۲۵ میلیارد تومان تقدیم شورا می‌کنیم.

وی به بحث ارتقای بخش حمل و نقل عمومی شهر همدان و رعایت الزامات شهر سبز پایدار در پیش بینی بودجه اشاره کرد و گفت: ۵۹ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ اختصاص داده‌ایم و ۱۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه خواهد شد.

حسینی بازسازی و خرید اتوبوس‌ها، پروژه نرم‌افزاری و هوشمندسازی اتوبوس‌ها و پایانه‌ها را جزء دستورالعمل‌ها و برنامه‌هایی دانست که بر این اساس بودجه‌ای پیش‌بینی شده است و با اشاره به به‌کارگیری سامانه‌های مختلف برای ارتقای بهره‌وری، افزود: سامانه جامع آماری، سامانه جامع نیروی انسانی، توسعه سامانه‌های مدیریت برنامه بودجه، نرم‌افزار جامع شهرسازی، نوسازی املاک و درآمد و سامانه جامع عمومی شکل گرفته است.

شهردار همدان به اهداف گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اشاره کرد و گفت: بودجه‌های مختلفی افزون بر ۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حدود ۴۰ درصد بودجه برای این موضوع پیش‌بینی شده و پروژه‌هایی در این راستا تعریف شده است.

حسینی موضوع حفظ بافت‌ تاریخی شهر همدان و بناهای واجد ارزش را جزء اولویت های مهم شهرداری همدان دانست و تصریح کرد: بودجه‌ای برای پروژه‌های گذر فرهنگی، بازار، اماکنی مانند خانه تاریخی پوستی‌زاده که از سال ۱۴۰۱ مناقصاتی برگزار شده، درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه گردشگری و حفظ بافت تاریخی در سال ۱۴۰۲ به نقطه‌ای برسیم که منطقه پنج ما شکل گیرد و در این زمینه از ظرفیت موجود شهر همدان استفاده شود.

حسینی به موضوع سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بودجه مشارکتی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی را مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ موضوع سرمایه‌گذاری برای ما امر ویژه‌ بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا چندین پروژه و ابرپروژه از جمله بازار خودرو، پارک آمادای، کارخانه سیمان و کبابیان را تعریف خواهیم کرد که کار مطالعاتی آن انجام شده است.

وی به صرفه‌جویی آب و بحران آب در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: توجه ویژه به آبیاری مکانیزه فضای سبز همدان در بودجه شده است و برای این منظور در بودجه۳۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که یک اقدام زیرساختی مؤثر است.

شهردار همدان با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری بر این است در راستای اجرای خزانه‌داری به عنوان گام اساسی قدم‌های مهمی برداریم، گفت: به دنبال تامین رفاهیات همکاران هستیم تا در قالب سرمایه‌گذاری کمکی به همکاران شود و در افزایش توان مالی و نیز افزایش بهره وری نیروها برنامه خاصی داریم که امیدواریم به منصه ظهور برسد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، حسینی با اشاره به جهت گیری های بودجه سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: جهت گیری اصلی ما توجه به ارتقای سطح فرهنگ، ارتقای سطح بهره‌وری و شهرداری الکترونیک است که براساس بودجه پیش‌بینی شده اهتمام خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید