امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 365979 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1399 - 8:56 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر به یاد عِمران روشنی‌مقدم؛ خودکشی‌های سینمای ایران برترین‌ها: ماجرای جانکاه خودکشی عِمران روشنی‌مقدم به خاطر ۵۰۰هزارتومان، بهانه‌ای شد که به سهم خودکشی در سینمای ایران بپردازیم. این لیست کامل نیست و صرفا بخشی از ماجرا شامل می‌شود، خودکشی گوگوش در همسفر، خواهر قیصر و…با این مطلب همراهی کنید. خانه […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

به یاد عِمران روشنی‌مقدم؛ خودکشی‌های سینمای ایران

برترین‌ها: ماجرای جانکاه خودکشی عِمران روشنی‌مقدم به خاطر ۵۰۰هزارتومان، بهانه‌ای شد که به سهم خودکشی در سینمای ایران بپردازیم. این لیست کامل نیست و صرفا بخشی از ماجرا شامل می‌شود، خودکشی گوگوش در همسفر، خواهر قیصر و…با این مطلب همراهی کنید.

خانه دختر

خانه دختر فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته و با بازی حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و رعنا آزادی‌ور  است.

خلاصه داستان

این فیلم داستان دختری به نام سمیرا است که قصد دارد با منصور ازدواج کند، در روز پیش از عروسی مادر منصور سمیرا را برای معاینه نزد دکتر زنان می‌برد، اما سمیرا که از این موضوع شوکه شده‌است از این کار ممانعت کرده و در خیابان اقدام خودکشی می‌کند.

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ


متری شیش و نیم

 فیلم به کارگردانی آقای سعید روستای ساخته شد. از هنرمندان به نام این فیلم، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار بودند.

خلاصه داستان

فیلم در مورد جستجوی تیمی از پلیس‌های اداره مبارزه با مواد مخدر هست که به دنبال سردسته مافیای تولید و توزیع مت‌آمفتامین (شیشه) هستن. در ابتدای فیلم شاهد یک تعقیب و گریز جذاب همراه با یک مرگ خاموش هستیم که فوق العاده بیننده رو شوکه می‌کنه، پیگیری‌های صمد به جایی می‌رسه که اعضای مهم باند تولید و توزیع شیشه رو به همراه تیمش دستگیر می‌کنه و به الهام می‌رسه و با تهدید الهام به خونه ناصر می‌رسه و ناصر رو در منزلش، لم داده در استخر پنت هاوسش، خودکشی کرده دستگیر می‌کند.

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ


سال دوم دانشکده من

سال دوم دانشکده من، تازه‌ترین فیلم رسول صدرعاملی در مقام کارگردان بعد از ۹ سال پس از ساخت فیلم در انتظار معجزه است. این فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای از پرویز شهبازی است.

خلاصه داستان

مهتاب و آوا  دانشجویان سال دوم دانشکده معماری هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند. در اصفهان آوا خونریزی مغزی می‌کند و به بیمارستان منتقل می‌شود. در آنجا به علی زنگ می‌زند که به اصفهان بیاید و …

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ


طعم گیلاس

طعم گیلاس فیلم ایرانی در سبک مینیمالیستی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی در سال ۱۳۷۶ است.

خلاصه داستان

مرد میانسالی به نام بدیعی سوار بر اتومبیل خود شهر را زیر پا می‌گذارد تا کسی را برای خاک ریختن روی گور خود پس از خودکشی پیدا کند. قرار است او امشب چندین قرص خواب بخورد و در چاله‌ای که قبلاً کنده دراز بکشد و فرد دیگری که حالا در پی پیدا کردن اوست، فردا صبح روی جنازه اش خاک بریزد.

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ


ملی و راه‌های نرفته‌اش

مَلی و راه‌های نرفته‌اش فیلمی به کارگردانی و نویسندگی تهمینه میلانی است.

خلاصه داستان

ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود.

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ


همسفر

همسفر را هم حتما می‌شناسید، فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود اسداللهی محصول سال ۱۳۵۴.

خلاصه داستان

مردی، که رئیس شرکتی است، عاطفه را اغفال کرده، اما حاضر به ازدواج با او نیست. مراسم ازدواج عاطفه با جوانی دیگر به هم می‌خورَد و او که اختلال حواس پیدا کرده، تصمیم می‌گیرد از خانهٔ پدری‌اش بگریزد. جوان جلنبری به نام علی و دایی رستم به قصد سرقت وارد خانهٔ غلامحسین می‌شوند. دایی رستم به دام می‌افتد و غلامحسین درصدد برمی‌آید که عاطفه را برای حفظ آبرو به مدت یک هفته به عقد دایی رستم درآورَد. عاطفه برای یافتن رئیس شرکت به شمال می‌رود و علی و دایی رستم مأمور می‌شوند تا در ازای هفتاد هزار تومان او را به خانهٔ پدر بازگردانند.

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ

علی عاطفه را می‌یابد و عاطفه، وقتی که بار دیگر از طرف رئیس شرکت رانده می‌شود، به قصد خودکشی می‌گریزد. علی او را تعقیب می‌کند و مانعش می‌شود. آن دو، بعد از ماجراهایی، در طول سفر به هم علاقه‌مند می‌شوند. علی عاطفه را به غلامحسین تحویل می‌دهد و پاداش خود را می‌گیرد. غلامحسین تصمیم می‌گیرد دخترش را به لندن بفرستد؛ اما علی به فرودگاه می‌رود و عاطفه با او همراه می‌شود.


قیصر

قِیصَر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی، ساخته سال ۱۳۴۸ است و بازیگرانی، چون بهروز وثوقی، ناصر ملک‌مطیعی، جمشید مشایخی، ایران دفتری، پوری بنایی، بهمن مفید، جلال پیشوائیان و شهرزاد در آن نقش آفریده‌اند.

خلاصه داستان

یکی از برادران آب مَنگُل به نام منصور، فاطی را هتک حرمت می‌کند. فاطی، پس از نوشتن نامه‌ای به مادر و دایی‌اش، خودکشی می‌کند و در بیمارستان جان می‌دهد. فرمان، برادر بزرگ فاطی، پس از آگاه‌شدن از موضوع، به دکان برادران آب مَنگُل می‌رود. او، چون پیشتر قسم خورده‌بوده که دیگر هرگز دست به چاقو نبرد، با دستان خالی با برادران آب مَنگُل روبرو می‌شود. دو برادر منصور، رحیم و کریم، او را غافل‌گیر کرده، می‌کشند.

فیلم‌های تاریخ سینمای ایران درباره خودکشی و مرگ

قیصر، برادر کوچکِ فرمان، از سفر جنوب بازمی‌گردد و پس از آگاه‌شدن از قضیه، به‌قصد انتقام به سراغ برادران آب مَنگُل می‌رود. او کریم را در حمام و رحیم را در کشتارگاه از پا درمی‌آورد. سپس به اتفاق ننه‌مشهدی، رخت‌شوی محله‌شان، برای زیارت به مشهد می‌رود. وقتی قیصر از زیارت بازمی‌گردد، از مرگ مادرش باخبر می‌شود. در گورستان، به‌هنگام دفن مادرش، به‌کمک نامزدش از چنگ پلیس می‌گریزد و به‌واسطهٔ رقاصه‌ای منصور را در ایستگاه راه‌آهن یافته، او را با چاقو می‌کشد. دست آخر نیز پلیس او را دستگیر می‌کند.


تیک‌آف

تِیک‌آف فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احسان عبدی‌پور  محصول سال ۱۳۹۴ است.

خلاصه داستان 

داستان فیلم با دستگیری فائز، و حمزه شروع می‌شود. در ادامه بازجو از آنها می‌خواهد همه چیز را تعریف کنند. در ادامه، فائز شروع به گفتن گذشته می‌کند و فیلم فلش بک می‌زند. زندگی پر از مصیبت خانواده فائز به نمایش درمیاید. دوست صمیمی فائز، شیرزاد، بخاطر خیانت نامزدش سیمین با عکاس عروسیشان، افسرده شده و پنح سال در کشتی زندگی می‌کند. مجدداً به بوشهر برمیگردد. ادامه فیلم به روابط و عقده‌های جوانی این چند نفر می‌پردازد.

به یاد عِمران روشنی‌مقدم؛ خودکشی‌های سینمای ایران

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید