امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 470355 |
تاریخ انتشار : 05 خرداد 1401 - 14:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: مطابق قانون به کارگیری نیروی جدید در آموزش و پرورش طی سال جاری ممنوع است. ارسلان ازهاری امروز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند که برنامه های خود را در مدت زمان معین و مطابق […]

صلح خبر/کردستان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: مطابق قانون به کارگیری نیروی جدید در آموزش و پرورش طی سال جاری ممنوع است.

ارسلان ازهاری امروز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند که برنامه های خود را در مدت زمان معین و مطابق قانون در سطح استان اجرا کنند.

وی با اعلام وظایف دستگاه های اجرایی مطابق ماده 4 قانون افزود: مطابق قانون باید پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی در اولویت امور قرار گیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان با تاکید بر اینکه، طی سال جاری باید تمام اطلاعات کارمندان در سامانه منابع نیروی انسانی ثبت شود، عنوان کرد: مطابق قانون، دستگاه های اجرایی در سال جاری باید یک درصد از اعتبارات ابلاغی را برای استقرار سامانه ثبت و بهینه سازی مصرف انرژی هزینه کنند.

وی ادامه داد: هزینه های مربوط به فعالیت های دینی، قرآنی و مذهبی، ورزشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای سلامت و … باید توسط دستگاه های اجرایی تامین شود به طوری که به برنامه های اصلی خدشه ای وارد نشود.

ازهاری اعلام کرد که به کار گیری افراد جدید در آموزش و پرورش در سال جدید ممنوع اعلام شده است.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان، برخی دستگاه های اجرایی به نام انجام برخی فعالیت ها اعتبار گرفته اند که باید حتما در راستای اجرای همان طرح هزینه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رشد اقتصادی 8 درصدی جزو برنامه های دولت است، کلیه دستگا های اجرایی مکلف هستند که مطابق قانون در راستای بهره وری فعالیت داشته باشند، که در این راستا باید برنامه های ارتقایی خود را اعلام و تامین اعتبار آن را پیگیری کنند.

ازهاری افزود: پروژه های ناتمام استان بسیار زیاد است که تامین اعتبار نشده است؛ مطابق قانون ماده 23 باید دستگاه های اجرایی تا پایان خردادماه سال جاری تعداد پروژه ها و کسری بودجه را در سطح استان مشخص و پیگیر تامین اعتبار آنها باشند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، مؤظف است که در راستای تامین اعتبار پروژه های استانی مبالغی را اختصاص دهد؛ در این زمینه پروژه های سال 1400گروه های استانی در شهرستان ها در اولویت قرار دارند.

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان کردستان افزود: باید مطابق قانون توسعه کشور، کارگروه توسعه صادرات استان موانع صادرات غیر نفتی را برطرف کند، این در حالی است که در سال گذشته متاسفانه مصوبه ای در این راستا نداشته ایم که باید پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید