امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 458874 |
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1400 - 15:35 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن که واریز وجه داشته‌اند، در استانهایی مثل کردستان و همدان با مشکل کسری زمین مواجهند که سازمان ملی زمین و مسکن در نظر دارد با روشهایی همچون شناسایی اراضی دولتی در تصدی سایر ادارات، تغییر کاربری، افزایش تراکم یا الحاق به […]

در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن که واریز وجه داشته‌اند، در استانهایی مثل کردستان و همدان با مشکل کسری زمین مواجهند که سازمان ملی زمین و مسکن در نظر دارد با روشهایی همچون شناسایی اراضی دولتی در تصدی سایر ادارات، تغییر کاربری، افزایش تراکم یا الحاق به محدوده این مشکل را حل کند.

به گزارش صلح خبر، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که برای حدود یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است. با این حال در برخی استانها تعداد کسانی که واریز وجه داشته‌اند از زمینهای اختصاص یافته بیشتر است. عمده کسری اراضی در استان کردستان به تعداد ۴۴۳۷ واحد و استان همدان به تعداد ۴۰۳۵ واحد است که واحد املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن پیگیر رفع مشکلات تامین زمین در شهرهای ذکر شده است. گزارش کسری اراضی و تامین آن هفتگی به روز رسانی می‌شود.

بنا به گفته فردین شاکری ـ عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ـ از سال گذشته تاکنون با برگزاری جلسات متعدد با کارگزاران و ادارت کل راه و شهرسازی پیگیری مجدانه‌ای برای تامین کسری زمین انجام شد و در حال حاضر تعداد کسری زمین نسبت به واریزکنندگان وجه به میزان ۹۵۴۲ واحد رسیده است. اواخر سال ۱۳۹۹ تعداد کسری زمین نسبت به واریز وجه ۱۶ هزار و ۹۷۲ واحد بود.

شاکری خاطرنشان کرد: به دلیل عدم رعایت سهمیه اعلامی سازمان در ثبت‌نام متقاضیانی که به صورت پیامکی انجام شده است، برنامه تامین زمین سازمان ملی زمین و مسکن به تعداد ۳۶۸ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی تعیین شده بود که در این خصوص به میزان ۴۳۱ هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی تامین زمین انجام شد. با این حال زمین در برخی شهرها از جمله سنندج، همدان و برخی شهرهای دیگر با وجود واریز وجه میسر نشده است.

همزمان با اجرای طرحهای دولتی، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده تمامی کسانی که قصد ساخت‌وساز دارند یا پروژه شان نیمه‌کاره مانده می‌توانند در قالب پروژه‌های خودمالکی از سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند و از شرط فرم «ج» و دیگر شروط چهارگانه معاف هستند. تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت  در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است. سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده تا روز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۰۹ هزار و ۲۱۲ واحد نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی و برای یک میلیون واحد تامین زمین شده است.

رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ وعده داده که تا پایان سال جاری ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله عملیات اجرایی برسد.  وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۷ میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید